پایگاه‌های ثابت خدمات اجتماعی در ۷ محله خشونت‌زای استان یزد ایجاد شد

معاون اجتماعی بهزیستی استان یزد گفت: خشونت‌های خانگی، بحران‌های روانشناختی و مسائل مرتبط با خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین موضوع تماس با اورژانس اجتماعی استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوزجمال پایه‌دار  در آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان بهزیستی استان یزد اظهار داشت: خدمات ارائه شده در خط تلفن اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن، ۳۷ درصد افزایش یافته است.

 
وی با اشاره به رشد ۵۰درصدی ضریب نفوذ خدمات برنامه اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ گفت:  در این سال تیم  سیار اورژانس اجتماعی به ۳۵۰۱ نفر خدمات ارائه داده‌اند  ضمن اینکه اغلب فعالیت برنامه اورژانس اجتماعی  به نسبت سال قبل  در مجموع رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه رشد افراد شناسایی شده صرفاً نمی‌تواند دلیلی بر افزایش آسیب‌های اجتماعی در هر شهرستان باشد، اظهار داشت: بهره‌برداری علمی از این آمارها نیازمند تحلیل متغیرهای تأثیر گذار بر آن و در نظر گرفتن تمامی این عوامل و متغیرهای تابعه است.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد خاطر نشان کرد: نوع و آمار آسیب‌های اجتماعی همواره در حال تغییر، نوشدن و بازپدیدی هستند و این پدیده‌ها در هر زمان متأثّر از عوامل مختلف روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و موارد دیگر است. 
 
 
وی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های خدمات اجتماعی در سطح استان گفت: ۳ پایگاه در شهرستان یزد و در شهرستان‌های ابرکوه، مهریز، میبد و خاتم هرکدام یک محل تحت پوشش خدمات اجتماع محور با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.
 
پایه‌دار افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان اجتماعی همواره در تلاش بوده که خدمات خود را متناسب با نیاز روز جامعه  تغییر داده و در جهت توسعه سلامت اجتماعی و ارتقاء رفاه اجتماعی گام بردارد .
 
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در سال ۷۸ در یزد گفت: اورژانس اجتماعی به عنوان سومین اورژانس کشور با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است.
 
وی افزود: راه‌اندازی و تقویت این مراکز همراه با پیچیده شدن زندگی اجتماعی و بروز آسیب‌های زندگی اجتماعی به منظور به کارگیری رویکردهای تخصصی در رویارویی با این آسیب‌ها ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.
 
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد در ارتباط با برنامه اورژانس اجتماعی گفت:  برنامه اورژانس اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، خدمات سیار اجتماعی، مرکز اورژانس اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه این برنامه با هدف ارائه خدمات تخصصی، در دسترس و بموقع به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی راه‌اندازی شده، اظهار داشت: این مرکز تلاش دارد با رویکردی فعالانه قبل و یا همزمان با مداخلات قضایی در جهت آسیب‌های اجتماعی ارائه خدمت نماید .
 
پایه دار تعداد مراکز اورژانس اجتماعی استان را ۹ مرکز ذکر کرد و بیان کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳) نیز پوشش استانی دارد.
 
وی در خصوص خدمات سیار اجتماعی در استان یزد گفت: ۷ خودرو  به منظور ارائه خدمات سیار اجتماعی در استان در نظر گرفته شده که  خدمات روانشناسی و مددکاری را به موقع در دسترس گروه هدف قرار می‌دهد.
 
وی با اشاره به شناسایی محلات آسیب زا و مناطق حاشیه‌‌ای یزد گفت: در حال حاضر ۷ محله آسیب‌زا و حاشیه‌ای استان از پایگاه‌های خدمات اجتماعی ثابت برخوردار هستند.
 
وی افزایش ضریب نفوذ خدمات اجتماعی در برنامه‌های چند ساله توسعه را یادآور شد و گفت: بر همین مبنا بهزیستی موظف به  ارائه خدمات مطلوب و گسترش این خدمات گردیده و لذا اطلاع‌رسانی از فعالیت‌ها و گسترش خدمات منجر به شناسایی بیشتر گروه هدف و افزایش خدمات شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..