مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد:

یک نیروگاه خورشیدی در یزد وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: به رغم مشکلاتی که برای واردات تجهیزات مورد نیاز نیروگاه‌های خورشیدی وجود دارد، امسال یک نیروگاه خورشیدی دیگر در یزد وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن صباغ‌زادگان در دیدار جمعی از مدیران استان یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به ارائه گزارشی از وضعیت مصرف انرژی همچنین تولید برق در استان پرداخت و اظهار داشت: یزد یک استان صنعتی است و میزان برقی که در حوزه صنعت مصرف می‌شود، صحه‌ای بر صنعتی بودن یزد است.

 
وی با بیان اینکه ۷۵ درصد برق مصرفی استان یزد در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: همکاری صنایع طی سال‌های اخیر و سال جاری در ساعات اوج مصرف برای جلوگیری از قطعی برق سایر بخش‌ها قابل تحسین است.
 
صباغ‌زادگان بیان کرد: البته برق منطقه‌ای یزد نیز برای جلب این همکاری، ۱۱ میلیارد تومان تشویقی به شرکت‌ها و واحدهای بزرگ پرداخت کرد.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد در مورد برق مصرفی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ را دارای افزایش ۲۵ درصدی اعلام کرد و افزود: در سال جاری نیز میزان مصرف ماه‌های فروردین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۵ درصدی برخوردار است.
 
صباغ‌زادگان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال رونق تولید عنوان کرد: تلاش ما تامین نیازهای تولید و صنعت در زمینه برق مورد نیاز است و تلاش شده در این راستا تمام زیرساخت‌ها را برای رونق تولید فراهم کنیم.
 
وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت نیروگاه‌های استان یزد خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد افزایش نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد بوده ایم به نحوی که در حال حاضر هیچ استانی به اندازه یزد نیروگاه خورشیدی ندارد.
 
صباغ‌زادگان عنوان کرد: متاسفانه مشکلاتی در زمینه وارد کردن تجهیزات نیروگاه خورشیدی داریم اما با این وجود امسال نیز قرار است یک نیروگاه جدید خورشیدی وارد مدار بهره برداری شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساعات اوج مصرف برق نیز بیان کرد: با توجه به گرمای هوا، پیک مصرف از ۱۲ ظهر تا چهار بعد از ظهر و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب است.

بخش نظردهی بسته شده است..