ساعات پیک مصرف در یزد اعلام شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با اعلام ساعات پیک مصرف برق در یزد، از مردم خواست در این ساعات وسایل پرمصرف برقی غیرضروری خود را استفاده نکنند.

به گزارش یزدی نیوز آرش نواب در دیدار مدیران صنعت برق استان یزد با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: از کل مصرف برق استان یزد، هشت درصد مربوط به شرکت توزیع نیروی برق است.

 
وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در بخش خانگی و با استفاده از لامپ‌های کم مصرف ذخیره شده و مصرف پایین آمده، به وسیله سایر لوازم برقی جبران شده و تقریبا در عرصه مصرف خانگی همیشه رشد ثابتی وجود داشته است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تصریح کرد: با این حال اگر لامپ‌های کم مصرف و ال‌ای‌دی مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند، الان میزان مصرف خیلی بیشتر از حدی بود که شاهد آن هستیم.
 
نواب با بیان اینکه سیاست‌های صورت گرفته هم در زمینه کاهش تلفات و هم در ارتباط با سیاست‌های مدیریت مصرف است خاطرنشان کرد: بحث مدیریت مصرف از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و حتما باید به آن توجه لازم صورت پذیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه در ساعات پیک مصرف صنایع با همکاری ادارات برق مصرف خود را کاهش می‌دهند گفت: در حوزه مصرف خانگی هم از مردم تقاضا داریم که در ساعات پیک مصرف که از ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و از ۸ تا ۱۲ شب است، وسایل غیرضروری خود و به ویژه وسایل پرمصرف غیرضروری را استفاده نکنند و به این ترتیب زمینه بهره‌مندی همه و در طول تابستان از برق فراهم شود.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه پیک بار در بخش توزیع نیروی برق در سال گذشته، ۸۵۱ مگاوات بوده عنوان کرد: پیک بار کل استان با برق منطقه‌ای در سال گذشته حدود ۱۹۳۰ مگاوات بوده است.
 
نواب ادامه داد: در حوزه توزیع نیروی برق، حدود ۶۰ درصد مصرف در بخش صنعتی و مابقی مربوط به بخش‌های خانگی، کشاورزی، تجاری و مابقی مصارف است.
 
وی با تاکید بر ضرورت همکاری تمام بخش‌ها در حوزه مصرف بهینه برق تصریح کرد: در بحث رشد امسال ما هشت درصد رشد مصرف داریم و لازم است که به شدت تلاش کنیم که در راستای مدیریت مصرف بهینه حرکت کنیم.
 
بعضی مواقع در بین مصرف کنندگان چنین بیان می‌شود که ما یک لامپ را اگر خاموش کنیم شاید اثری در مصرف نداشته باشد ولی وقتی به این موضوع توجه کنیم که ما بیش از ۶۰۰ هزار مشترک داریم و اگر هر دو مشترک یک لامپ ۱۰۰ وات را خاموش کنند، ما می‌توانیم ۳۰ مگاوات مصرف برق در پیک بار را کنترل کنیم به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..