معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:

چابک سازی فعالیت ها بر مبنای شایستگی، انعطاف و پاسخگویی / به تغییر تفکر در حوزه اقتصادی نیاز داریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در تشریح ضرورت های این حوزه ،چابک سازی فعالیت ها بر مبنای شایستگی،انعطاف پذیری، سرعت و پاسخگویی را خواستار و گفت:به تغییر تفکر در زمینه اقتصادی و بسترسازی بر مبنای شرایط روز نیاز داریم.

به گزارش یزدی نیوز نشست مشترک فرمانداران،بخشداران،مشاوران و مدیران کل استانداری  به ریاست «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و در سالن کوثر برگزار شد که همزمان با این نشست  معارفه معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در این نشست گفت: فرمانداران محور تمام  فعالیت های شهرستان ها در حوزه اقتصادی هستند و  باید شبکه ارتباطی معاونین با فرمانداران و شهرستان ها تقویت شود.
« سیدمسعود عظیمی» افزود: ضروریست شرایط ، فرآیندها و سلسله مراتب پیگیری نسبت به موضوعات اقتصادی تغییر کند زیرا بسیاری از مشاغل با سرعتی فوق العاده دست خوش تغییرات هستند و نیاز است  برای عبور از چالش ها باور جامعه را برای پذیرش این تغییرات آماده کنیم.
عظیمی ادامه داد: برنامه های سال جاری از دستگاه های اجرایی دریافت شده است و باید برش شهرستانی این برنامه ها نیز توسط فرمانداران مطالبه شود تا بتوان به شکلی متوازن و همسو در مسیر رونق فعالیت ها و پیشرفت استان حرکت کرد.
وی یادآور شد: با توجه به انجام مراحل تکمیلی و نهایی سند آمایش استان، نیاز است با محوریت فرماندارن نظرات نخبگان و ذینفعان شهرستانی را در این حوزه جمع بندی کرد زیرا سند آمایش سندی فرا دستی است  و پس از تصویب در مسیر اجرا قرار می گیرد.
معاون استاندار یزد با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی  و تبصره ۱۸ برای پیشرفت در مسائل اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: فرمانداران با جدیت در ستاد تسهیل حضور داشته و در حوزه فعالیت  خود تصمیم ساز و جریان ساز باشند و در تسهیل امور به ویژه برای بخش خصوصی موثر واقع شوند.
عظیمی به تقویت رضایت مندی و حساسیت فرمانداران در موضوعات تنظیم بازار اشاره و افزود: اگر می خواهیم فقر ، فساد و فاصله ها در جامعه کم شود  باید در فضای عمرانی و اقتصادی اقدامات خوبی رقم بخورد تا بتوان مسائل سیاسی،امنیتی و اجتماعی را نیز به خوبی کنترل کرد. 
وی خاطرنشان کرد: پس از تجمیع  چهارگانه کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه؛ در حوزه اقتصادی ۲۹ وظیفه در قالب این کارگروه ها پیش بینی شده است که تلاش می شود با همکاری شهرستان ها از این ظرفیت استفاده موثری صورت گیرد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در پایان گفت: برای حل مسائل چاره ای جز چالاکی و چابک سازی نداریم که این موضوع بر چهار رکن  شایستگی،انعطاف پذیری، سرعت و پاسخگویی استوار است که باید  تحقق این مولفه ها در نهایت رضایت مندی مردم را به همراه داشته باشد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..