معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد:

طراحی اقدامات مختلف و منطبق بر هشت محور حکمرانی خوب/ محدودیت های مالی بر اساس اولویت بندی و خردجمعی مدیریت می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در تشریح برنامه های این حوزه به حمایت از کسب و کارهای نوپا و طراحی اقدامات مختلف و منطبق بر هشت محور حکمرانی خوب اشاره و بیان کرد:محدودیت های مالی بر اساس اولویت بندی و خردجمعی مدیریت می شود.

به گزارش یزدی نیوزنشست مشترک فرمانداران،بخشداران،مشاوران و مدیران کل استانداری به ریاست « محمدعلی طالبی» استاندار یزد و در سالن کوثر برگزار شد که همزمان با این نشست نیز معارفه معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد  صورت گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در این نشست گفت:با همراهی و همدلی مجموعه استانداری در راستای تحقق اهداف معاونت توسعه مدیریت و منابع به عنوان زیربنای مدیریت موثر گام بر می داریم زیرا اگر منابع و سرمایه انسانی به شکلی صحیح راهبری نشود،سایر ماموریت های تخصصی نیز  به خوبی اجرا نخواهد شد.
« اکرم فداکار » افزود: امید است بتوان  اقداماتی با هدف ارتقا مجموعه کلی استانداری انجام داد و تمام بخش ها بتوانند با منابع بیشتر ،سرمایه انسانی توانمند و ابزارهای نوین مدیریتی فعالیت های موثرتری را شکل دهند.
فداکار در ارائه برنامه های این حوزه خاطرنشان کرد: در سه بخش فناوری اطلاعات ؛ برنامه ریزی،نوسازی و تحول اداری و مجموعه اداری و مالی  شرح وظایف مشخص و هدفگذاری طبقه بندی شده، همسو و مبتنی بر نیازسنجی در نظر گرفته شده است.
 وی ادامه داد: در بخش فناوری اطلاعات برنامه کلانی را متصور هستیم تا بتوان بر این مبنا و  در این حوزه  ارتقاء زمینه هایی نقش آفرین برای پیشبرد برنامه های ای تی در کل استان با توجه به  جایگاه حاکمیتی استانداری را شاهد باشیم.
 
 
*تعریف جایگاه و حمایت از کسب وکارهای نوپا با هدف بهبود فضای کسب و کار در استان
 
 
معاون استاندار یزد اظهار داشت: حمایت از کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها جایگاه تعریف شده ای ندارد و در بعد حاکمیتی برای بهبود فضای کسب و کار به ویژه موضوعات اقتصادی به این حوزه پرداخته می شود.
فداکار بیان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در سال جاری باید زیرساخت هایی با کیفیت بالا در این بخش ایجاد شود زیرا در سال های گذشته استان یزد رتبه های خوبی در حوزه انتخابات داشته است که ضروریست این جایگاه نیز تقویت و حفظ شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد افزود:دفتر برنامه ریزی،نوسازی و تحول اداری سه بخش مهم دارد و موضوعات متعددی از جمله برنامه ریزی بودجه،آموزش و پژوهش و موضوعات کلان اصلاح اداری زیر مجموعه این فعالیت ها است  که بر کارهای زیربنایی متمرکز می شود.
 
 
*تقویت میز خدمت الکترونیک و حضوری با  تاکید بر رضایت ارباب رجوع / توانمند سازی و نظم بخشی در حوزه منابع انسانی
 
 
« اکرم فداکار» با اعتقاد به اینکه همه موضوعات سخت با تصمیم ،اجماع و  خرد جمعی تسهیل می شود ، اظهار داشت:کارگروه های مهم توسعه مدیریت استانداری و آموزش ،پژوهش،فن آوری و نو آوری و میز خدمت در بعد الکترونیک و حضوری نیازمند جهت دهی به سمت تجربه های موفق و تقویت محتوایی است.
فداکار ادامه داد: از سوی دیگر به ایجاد انگیزه در پرسنل و تحرک بخشی در واحدهای مختلف نیاز داریم و یکی از ساز و کارهای این امر مهم توانمند سازی و توان افزایی افراد بر مبنای  آموزش های اثربخش و نیاز سنجی دقیق است. 
معاون استاندار یزد بیان کرد: با توجه به طرح دیدگاه حکمرانی خوب از سوی استاندار محترم، ضروریست تمام مدیران و دفاتر استانداری برنامه ریزی داشته و  در این چارچوب حرکت کنیم و نمی توان از محورهای اصلی استان فاصله گرفت و موفق عمل کرد.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: برای هشت محور حکمرانی خوب  در استان برنامه و  اقدام منطبق با حوزه فعالیت ها طراحی کرده ایم که در شرایط کنونی قابل انجام باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد افزود:در مجموعه استانداری نیروی انسانی نیاز به ساماندهی و نظم بخشی دارد و  لازم به توجه است که برای هر گونه تغییر در بخش های مختلف با معاونت توسعه مدیریت برای تمرکز بر ساماندهی مناسب هماهنگ شود.
فداکار اظهار داشت:در زمینه  پرداخت ها با مشکلاتی ناشی از جریان های اقتصادی روبه رو هستیم  اما  معتقدیم با  تعامل، صرفه جویی، مدیریت هدفمند و جهت دهی مبتنی بر عملکرد  می توان شرایط را بهبود بخشید تا زمینه جبران خدمت بهتری را شاهد باشیم.
معاون استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد:در حوزه فرمانداری ها با تفاهم نامه ها و اصلاحات پیشنهادی می توان نیازهای ضروری و اولویت دار را رفع کنیم زیرا در زمان کمبود منابع راهی جز اولویت بندی موضوعات مبتنی بر خرد جمعی وجود ندارد تا بتوان  شرایط سال جاری را  از لحاظ منابع مالی به خوبی مدیریت کرد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..