تفاوت بین رئیس و دوست چیست؟

روح الله فلاح تفتی در یادداشتی برای یزدی نیوز نوشته است: فرهنگ اداری می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد. در اینجا چگونگی پیدا کردن و تنظیم مرزهای شخصی است که برای محیط کار شما مناسب است شرح می دهیم.

به گزارش یزدی نیوز

نویسنده: ADAM BORNSTEIN
مترجم: روح اله فلاح تفتی
فرهنگ اداری می تواند یک کسب و کار را ایجاد یا شکست دهد. در اینجا چگونگی پیدا کردن و تنظیم مرزهای شخصی است که برای محیط کار شما مناسب است شرح می دهیم. آدام بورنشتاین
داشتن یک تیم کاری دوستانه برای من بسیار مهم است. اما حد و مرز بین داشتن یک فرهنگ سالم کاری و روابط شخصی کجاست؟ -BJ, KANSAS CITY, MO
کمی قبل، پاسخ های متفاتی را در مقابل خود دی این زمینه دیدم. در دو رویداد متقاوت که هر دو با کارآفرینان برجسته بود این سوال را طرح و جواب ها جمع بندی کردم. در یکی اغلب کارآفرینان پاسخ داده بودند تنها دوستان خود را استخدام می کند و در دیگری پاسخ این بود که دوستی نمی تواند مبنا و پایه خوبی در کسب و کار و تجارت باشد. این دو پاسخ کاملا متفاوت نشان می دهد که هیچ کدام نمی تواند جواب سوال ما باشد.
با این حال، من می توانم یک راه خوب برای فکر کردن در مورد آن ارائه دهم.
وقتی به چگونگی ارتباط با تیم خود نگاه می کنید، واقعا می خواهید که فرهنگ شرکت را در نظر بگیرید. حال؛ بعضی، فرهنگ را به عنوان یک مجموعه از حقوق رقابتی، مزایای خوب و ساعت کار انعطاف پذیر می بینند و بعضی دیگر احساس می کنند در مورد ,وفاداری، دوستی و گوشه گیری افتاده است. بنیانگذار AB، شما توانایی تنظیم شرایط فرهنگ خود را از جمله اینکه چگونه همه با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ دارید.
برای انجام این کار، من ارزش های اولیه ایجاد شده برای شرکت را مفید می دانم. ما در شرکت بازرگانی خودمان؛ Pen Name Consulting  این دستورالعمل ها را نوشته ایم:
۱.  موفقیت با احترام به مشتریانمان پیش از هر چیز شروع می شود.
۲.  یک سوراخ نباشه
۳.  به خانواده خود (تیم کاری) نشان دهید که آنها و موفقیتشان برایتان اهمیت دارند.
۴.  ارتباطات خود را زیاد کنید ولی آنها در جهت و فرصت های کاری به کار بگیرید.
۵.  به حدود و مرزهای تعیین شده توسط اعضای خانواده (تیم کاری) احترام بگذارید.
این عبارات و متن ممکن است سرعت لازم در فهماندن منظور شما به تیم را نداشته باشد ولی پیام باید روشن باشد: ما میخواهیم Pen Name  مشتری محور باشد و این بدین معنا است که احترام متقابل، قدردانی و برقراری ارتباط با هر کس از اعضای سازمان و خارج از آن باید رعایت شود.
آخرین ارزش در لیست پیش گفته نشان می دهد که آیا همکاران جزء دوستان محسوب می شوند و یا خیر. باید مراقبت فوق العاده ای داشته باشیم. در اوایل دوران حرفه ای من، مدت ها قبل از نوشتن این فهرست ارزش ها، من این کار را نکردم. دوستیهایی که من با تیمم ایجاد کردم کار را دشوار کرده بود که بدانم چه زمانی میتوانیم مثل دوستانمان عمل کنیم و چه زمانی ما نیاز داریم مانند همکاران عمل کنیم. این باعث شد که یک سلسله مراتب تصمیم گیری ایجاد شود و کارکنان جدید احساس راحتی نمی کردند. (دوستی خوب است؛ وابستگی سم است).
در یک مورد، یک کارمند کار خود را انجام نمی داد، اما بقیه تیم از اینکه این مطلب را به من بگوید تفره می رفت چون او یک دوست بسیار نزدیک من تبدیل شده بود. این مشکلات عمیق بود و کارمند باید به اخراج می‌شد، اما من به دلیل فرهنگ سازمانی که ایجاد کرده بودم خیلی دیر از این موضوع آگاه شدم. این تقصیر من بود و فهمیدم ایجاد و تعیین  حدود و مرزهای شخصی و سازمانی بخش بزرگی از راه حل نهایی بود.
با ایجاد خطوط راهنما و انتظارات به صورت روشن و شفاف، ما درک رفتار مناسب را برای تیم آسان ساختیم. ما موفقیت های خودمان را با موفقیت مشتریانمان سنجیده ایم، که این کارکنان ما را قادر می سازد تا اگر یک عضو تیم وظیفه خود را به درستی انجام ندهد به راحتی در مورد آن صحبت کنند. یک احساس احترام متقابل – نه دوستی شخصی – نیروی محرکه در فرهنگ کاری ماست و به ما کمک کرد تا کارهای بهتر و کارآمدتری انجام دهیم.
در پایان، کسب و کار شما به شما تعلق دارد. اینکه می خواهید با کارمندان خود در داخل یا خارج از دفتر دوست باشید یا نه، موفقیت و شکست را تعیین نخواهد کرد – نمونه های زیادی وجود دارد که ثابت می کند هر دو رویکرد می توانند درست باشد.- اما شما می خواهید مطمئن شوید که ارزش های شما روشن است و راه برقراری ارتباط سالم را هموار می کند. این تجارت شما را حفظ خواهد کرد؛ کارکنان احساس راحتی می کنند و به آنها این امکان را می دهد تا به عنوان یک تیم در کنار هم بهتر کار کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..