مدیر منطقه ۲ شهرداری یزد:

سالانه ۲۷.۵ میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله در یزد هزینه می‌شود

مدیر منطقه ۲ شهرداری یزد گفت: برای جمع‌آوری زباله‌های خشک و تر در یزد سالانه ۲۷.۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز سید ابوالفضل کشفی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد به تشریح طرح همیار خدمات شهری که در برخی مدارس یزد در حال اجراست، پرداخت و اظهار داشت: این طرح توانسته ۳۸ درصد مخاطبان خود را جذب کند و در کنار آن طرح‌هایی از جمله جمع‌آوری باطری‌های فرسوده و ارائه آموزش در مورد آنها نیز اجرایی شده است.

 
وی به تشریح وضعیت تولید و جمع‌آوری، تفکیک و پسماند در یزد پرداخت و عنوان کرد: هزینه جمع‌آوری پسماند تر در یزد سالانه ۶.۵ میلیارد تومان است که اگر بقیه زباله‌ها از جمله لاستیک، بطری و … را نیز به آن اضافه کنیم، این میزان سالانه به ۲۷.۵ میلیارد تومان می‌رسد.
 
کشفی با تاکید بر اینکه باید تفکیک پسماند خشک و تر را جدی بگیریم و با جدیت آن را در سطح شهر اجرا کنیم، افزود: اجرای این طرح نیازمند ارائه آموزش‌های گسترده است که این آموزش‌ها را از مدارس آغاز کرده‌ایم و طرح همیار خدمات شهری نیز در همین راستا اجرا شده است.
 
مدیر منطقه ۲ شهرداری یزد یادآور شد: برای اجرای این طرح، دانش آموزان مستعد انتخاب شدند و در نهایت توانستیم طرح را به صورت پایلوت اجرا کنیم و دستاورد آن، کاهش تولید زباله در مناطق محل اجرای طرح بود.
 
کشفی در بخش دیگری از سخنان خود از استاندار یزد و مسئولان و اعضای شورای آموزش و پرورش استان خواستار همکاری برای تحقق تبادل دستاوردهای آموزشی در عرصه فرهنگ شهروندی با رویکرد مدیریت خدمات شهری، گسترش طرح همیار خدمات شهری و ایجاد کمیته تخصصی مربوطه با رویکرد اجرایی شدن موضوع با عنایت به همخوانی با طرح‌های بالادستی وزارتی و ساخت شهرک آموزش شهروندی شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..