مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

آموزش‌های مدارس با فضاهای شهری متناسب باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در مورد طرح‌هایی که در مدارس آموزش داده می‌شود، گفت: این طرح‌ها باید با فضاهای شهری موجود متناسب باشد.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌هایی از جمله همیار خدمات شهری، شهردار مدرسه، بوم و … که در مدارس سطح استان اجرا شده است، اظهار داشت: تاثیرپذیری آموزش در مدارس غیرقابل انکار است اما باید برای استمرار و ماندگاری این آموزش‌ها نیز برنامه‌ریزی شود.

 
وی بیان کرد: از سوی دیگر آموزش‌ها باید متناسب با فضای شهری باشد نه اینکه دانش آموزان در مدارس با فضایی نا منطبق با فضای شهری یا حتی فضا خانواده آشنا شود اما قدرت اجرای آموخته‌های خود را در فضای زندگی خود نداشته باشد.
 
حسینی کوهستانی تاکید کرد: دانش آموزان در بین مدرسه و محل و منزل نباید تضاد احساس کنند تا آموزش‌های دریافتی آنها اثرگذارتر باشد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود درباره فضایی که از سوی آموزش و پرورش استان برای راه‌اندازی مدرسه صدرا به اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد واگذار شده است، افزود: در شرایطی که مدارس صدرا بی‌ارتباط با آموزش و پرورش نیستند و معلمان همین اداره کل در مدارس صدرا تحصیل می‌کنند، چطور بحث تخلیه مدرسه بر اساس قانون به بهانه اینکه فضا متعلق به آموزش و پرورش است، مطرح می‌شود.
 
حسینی کوهستانی تصریح کرد: این موضوع باید بررسی شود و هر فضایی را نباید تصرفی توسط دستگاه‌هایی غیر از آموزش و پرورش دانست.
 
 اخیراً قانونی مصوب شده که بر اساس آن تمام دستگاه‌های دولتی یا غیردولتی که اقدام به تصرف مدارس و فضاهای آموزشی کرده‌اند، باید ظرف مدت شش ماه این فضاها را تخلیه کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..