استاندار یزد:

مدارس تصرفی یزد تنها در صورت نیاز آموزش و پروش تخلیه می‌شود

استاندار یزد با اشاره به قانون تخلیه فضاهای آموزشی تحت تصرف سایر دستگاه‌ها گفت: در یزد این فضاها تنها در صورتی تخلیه می‌شود که آموزش و پرورش به آن نیاز ضروری داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به فرصت ضرب‌الاجل مطرح شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تخلیه مدارسی که در تصرف سایر ارگان‌های دولتی استان قرار دارد، اظهار داشت: در متن قانون به موضوع تخلیه در صورت نیاز مبرم آموزش و پرورش اشاره شده که این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.

 
وی افزود: در این زمینه بررسی‌های لازم صورت گیرد و مشخص شود که آیا اصولاً آموزش و پرورش به این فضا نیاز دارد اگر نیاز بود، تخلیه آن را در شورای آموزش و پرورش تصویب خواهیم کرد زیرا برای استفاده از مدارس، دانش آموزان در اولویت اصلی قرار دارند.
 
طالبی خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش به این فضاها نیازی ندارد، قرار نیست تخلیه انجام شود زیرا تخلیه، تخریب و متروکه شدن فضاها را به دنبال خواهد داشت به محلی برای رفت و آمد اراذل و اوباش تبدیل خواهد شد.
 
استاندار یزد تاکید کرد: تخریب این فضاها به معنای آسیب رساندن به بیت المال است بنابراین در وهله اول نیاز است که بررسی و مشخص شود آموزش و پرورش در چه حد به فضاهای تصرف شده خود، نیاز دارد.
 
طالبی ادامه داد: اگر فضا مورد نیاز آموزش و پرورش نبود، در گزارشی کتبی موضوع به وزارتخانه گزارش و توضیحات قانونی ارائه می شود.
 
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نباید به بهانه تبدیل به احسن کردن فضاهای آموزشی بلااستفاده، خود را با همه ارگان‌ها درگیر کند.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح برنامه ویژه مدرسه (بوم) اظهار داشت: این طرح جالب و ابتکاری است و با اجرای این طرح، دانش آموز می‌تواند هر آنچه را یاد می‌گیرد، اجرایی کند.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی در آموزش و پرورش داریم و دانش آموز می‌تواند در کنار درس، آموزش شهروندی و سبک زندگی را نیز فرا بگیرد بر این اساس آمادگی داریم در اجرای چنین طرح‌هایی با آموزش و پرورش همراهی کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..