مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد مطرح کرد:

حمایت از تشکیل پارک‌‌های علم و فناوری تعاونی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های تعاون برای توسعه، گفت: از تشکیل پارک‌های علم و فناوری تعاونی حمایت می شود.

به گزارش یزدی نیوز «محمدحسین ریاحی» در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای توسعه بخش تعاون باید به زیرساخت‌های تعاون توجه ویژه شود و شرکای تعاون نیز توانمندی بیشتری کسب کنند.

 
وی با تاکید بر لزوم توانمندی تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: حمایت از تشکیل پارک‌ های علم و فناوری تعاونی با همکاری دانشگاه‌ها جهت اجرای طرح‌‌های فناورانه ملی در قالب تعاونی‌‌ها مسیر را برای توسعه تعاونی‌ها و رشد آنها هموار تر می‌کند.
 
ریاحی بیان کرد: حمایت از تشکیل شرکت‌های تعاونی در قالب خوشه‌های صنعتی و زنجیره‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی، شهرک‌ها و مجتمع‌ های صنعتی نیز راهکاری است که منجر به توسعه تعاونی‌ها خواهد شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به لزوم افزایش مشارکت و سرمایه‌گذاری دستگاه‌ها در امر تعاون، ادامه داد: تبدیل ماهیت و مالکیت برخی بانک‌‌های دولتی به تعاونی و افزایش مشارکت و سرمایه‌گذاری دستگاه‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی با بخش تعاونی نیز جهت افزایش سهم بخش تعاون موثر خواهد بود.
 
وی با بیان این که از الزامات توسعه تعاونی‌ها تقویت منابع و تسهیلات این مهم است، افزود: تقویت منابع بخش تعاون از طریق افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون می تواند زمینه رشد و بالندگی تعاونی ها را با رفع نگرانی های مالی آن ها فراهم کند.
 
ریاحی با بیان این که حمایت از تشکیل تعاونی‌ها با اولویت طرح‌های شناسایی شده در قالب آمایش سرزمین می‌تواند راه را برای ما هموار کند، تصریح کرد: کمک به برند‌سازی در بخش تعاون با تشکیل تقویت و توسعه تشکل‌های بین تعاونی همچنین حمایت از تعاونی‌های موجود جهت تکمیل ظرفیت و اجرای طرح‌های توسعه‌ایی جهت حفظ اشتغال پایدار و گسترش نفوذ و حضور در بازار می‌تواند ضمن رفع موانع منجر به رشد بخش تعاون شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..