استاندار یزد:

سند آمایش استان در نهایت شفافیت و با حداکثر اشتراک نظر و اجماع به تصویب خواهد رسید

« محمدعلی طالبی» در نشست هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون سند آمایش استان گفت: تکمیل و تصویب سند آمایش استان بر مبنای اشتراک نظر نخبگان و تاکید بر ایجاد فرصت های برابر توسعه در شهرستان ها صورت می گیرد.

به گزارش یزدی نیوز" محمد علی طالبی" در نشست هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون بررسی سند آمایش استان که در دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به فرآیند تصویب اسناد مختلف در کشور بیان کرد: اتفاق خوبی در استان یزد رقم خورده  که با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سند آمایش استان به اشتراک نظر نخبگان،نیروهای موثر جامعه و عموم مردم  گذاشته شده است.

استاندار یزد با قدردانی از تلاش ها و همفکری های صورت گرفته پیرامون تهیه و تنظیم سند آمایش استان افزود: صاحب نظران و متخصصان عضو کانون های تفکر دانشگاه یزد بدون هیچ چشم داشتی و بر اساس احساس مسوولیت و تعهدی که به یزد و آینده یزد دارند، در جلسات مختلف حضوریافته و این سند را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.
"طالبی" اظهار داشت: علاوه بر کانون های تفکر، در جلسات متعدد و مجامع مختلفی نیز این موضوع بررسی شد و اکنون به وجود آمدن چنین فضایی در استان نتیجه تعامل چند سویه همه نیروهای موثر است و بنای ما نیز از ابتدای امر این بود که تدوین و تکمیل سند آمایش باید بر مبنای اشتراک نظر جمعی نخبگان استان باشد.
وی خاطرنشان کرد: دوران بایگانی اسنادی که علیرغم تصویب و ابلاغ، با تغییر دولتها و مدیران در استان به فراموشی سپرده شده، به سر آمده  و اکنون ایجاد اجماع گفتمانی، حول سند آمایش استان، کار را در آینده راحت تر و آسان تر خواهد کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت:  سند آمایشی که حاصل اجماع همگان باشد، می تواند  مبنای فعالیت های آینده قرار گیرد ،بنابراین امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که با بیشترین اشتراک نظر و اجماع، این سند به مرحله تصویب در استان برسد.
"طالبی" افزود: جمع محدودی از  نمایندگان کانون های تفکر دانشگاه، سازمان مدیریت و چند کارشناس منتخب، سازو کاری را طراحی خواهند کرد تا  اصلاحات محتوایی و ساختاری پیرامون سند آمایش استان صورت پذیرد و بر مبنای اجماع صورت گرفته، ظرف یک ماه آینده تمام نقدها و پیشنهاداتی که حول این سند مطرح شده مورد بررسی قرار  گیرد.
 
 
*بهره برداری مثبت از فرصت و فضای باز نقد در استان
 
 
استاندار یزد تاکید کرد: در حوزه شهرستان ها ماموریت های ویژه ای که  در سند آمایش تعریف خواهد شد باید به جای تمرکز بر وضعیت فعلی آنها، بر توانمندی های بالقوه شهرستانها  متمرکز شود  و از سوی دیگر نیز  ایجاد فرصت های برابر در مسیر توسعه برای  همه شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت:با اعلام فراخوان و بهره گیری از دیدگاه های سایر صاحب نظران و ذینفعان، ضرورت های اصلاحی این سند مورد توجه تیم کارشناسی قرار گیرد تا پس از جمع بندی نهایی و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی،  تصویب این سند در کارگروه ها و شوراهایی که پیش بینی شده ، صورت پذیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان با قدردانی از همفکری و تلاش همه گروه ها در تدوین سند آمایش استان گفت: فرصت و فضای نقد و پیشنهاد کاملا فراهم است و بجاست که این فضا را مورد بهره برداری مثبت قرار داده و پاس بداریم و بکوشیم که هزینه های این شفافیت و هم اندیشی را برای مسوولین و دستگاه ها بالا نبریم و  این جریان باعث شود تا هر مرجع تصمیم گیرنده ای ترجیح دهد با شفافیت مسائل این چنینی را در مجامع عمومی مورد هم اندیشی قرار داده و از نظرات صاحبنظران در جهت تحکیم و تثبیت تصمیمات آینده ساز استان بهره گیری کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..