امام جمعه ابرکوه:

پاسخ رهبری به نخست وزیر ژاپن مدبرانه و هوشمندانه بود

امام جمعه ابرکوه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب برای انتقال پیام ترامپ گفت: پاسخ رهبری مانند همیشه مدبرانه و هوشمندانه بود.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های  نمازجمعه ابرکوه با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: پاسخ مدبرانه رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر ژاپن به آمریکایی‌ها نشان داد که ایران هرگز به آمریکا اعتماد نخواهد کرد.

 
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار اعلام کردند که من ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم و با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و یادآوری کردند با کسی که یک بار زیر یک توافق قطعی زده، هیچ عاقلی دوباره در همان موضوع با او مذاکره نمی‌کند آن هم مذاکره زیر بار فشار و اینگونه پیام ترامپ را ناشنیده گرفتند.
 
حسینی افزود: رهبری باز هم به صراحت اعلام کردند که ساخت سلاح هسته ای از اساس حرام است اما در عین حال اعلام کردند که ایران اگر بخواهد بسازد، منتظر اجازه ترامپ نیست چون آمریکا برای اظهارنظر در این زمینه صلاحیت ندارد.
 
امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه ژاپن در طول این چهار دهه ارتباط خوبی با ایران داشته و برای حفظ روابط اقتصادی خود تلاش کرده است، عنوان کرد: اما اگر می‌خواهد روابط خود با ایران را حفظ کرده و گسترش دهد، نباید تحت تاثیر فشارهای آمریکا قرار بگیرد و در واقع باید حسن نیت خود را به ایران ثابت کند.
 
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از هر فرد دیگری آگاهی دارند که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قابل اعتماد نیستند بنابراین نباید به سفرهای آنها دلخوش بود.
 
حسینی در عین حال با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان، واکنش قاطع وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه ایران بر اساس اقدام طرف‌های مقابل در توافق برجام آماده است تعهدات خود را بیشتر کاهش دهد یا تعهداتی را که متوقف کرده از سر بگیرد، شایان تقدیر دانست.
 
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی ایران باید قوی‌تر و باهوش‌تر از قبل در برابر طرف‌های خود ظاهر شود و اجازه ندهد به بهانه‌های مختلف، ایران را تحت فشار قرار دهند تا به اهداف خود دست پیدا کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..