نماینده مردم اردکان در مجلس:

ایده‌های استارتاپ باید به افزایش کیفیت محصولات کنجدی بیانجامد

نماینده مردم اردکان در مجلس با تاکید بر اینکه کلید موفقیت در رقابت و نوآوری است، گفت: اجرایی شدن ایده‌های استارت آپ باید به افزایش کیفیت محصولات کنجدی بیانجامد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا تابش، در رویداد ملی استارت آپ محصولات کنجدی که در شهرستان اردکان در حال برگزاری است، اظهار داشت: تولید محصولات کنجدی، با هویت و فرهنگ فاخر شهرستان اردکان و استان یزد گره خورده و همه فعالان این عرصه باید در رونق این کسب و کار؛ فرهنگ غنی دیارمان را پاس بدارند که تاکنون نیز خوشبختانه به همین منوال بوده است.

 
وی تصریح کرد: ارزش آفرینی در این هنرصنعت و استفاده از نوآوری برای تولید سبد متنوعی از محصولات کنجدی در سالهای اخیر مورد توجه جدی تری قرار گرفته است که باید از ظرفیت های ایجاد شده نیز به نحو مطلوبی بهره گرفت‌.
 
نماینده اردکان تاکید کرد: تولید با کیفیت و سنتیِ این محصول نباید هیچگاه به فراموشی سپرده شود و همه باید تلاش کنیم بَرند نیک استان و به ویژه شهرستان اردکان، حفظ شده و ارتقاء یابد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاسیس چند صندوق حمایتی از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی عنوان کرد: با پیگیری صنوف فعال این بخش و جمع بندی مشکلات، آماده بررسی و پیگیری آن در سطح کشور هستیم.
 
وی همچنین با تقدیر از زحمات همه تولیدکنندگان محصولات کنجدی و تشکر از ایده‌های مطرح شده در این استارت آپ، خواستار اجرایی شدن این تفکرات دانش محور در راستای تولید باکیفیت‌تر، کم هزینه‌تر و سریع‌تر شد.
 
تابش با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد کنجد مورد نیاز از خارج کشور تامین می شود، گفت: در شش ماهه اول سال ۹۷ بیش از ۲۸ هزار تن کنجد وارد کشور شده که بالغ بر ۴۲ میلیون دلار هزینه شده است که می طلبد تا از طرف وزارت جهادکشاورزی برنامه ریزی جدی برای افزایش تولید بر اساس وضعیت اب و هوایی در کشور انجام شود تا وابستگی این صنعت به واردات و تلاطمات خسارت رای آن، کاهش یابد.
 
وی، شهرستان اردکان را بزرگ ترین تولیدکننده محصولات کنجدی کشور دانست و گفت: وجود بیش از ۳۰۰ واحد محصولات کنجدی و تولید روزانه ۱۸۰ تن ارده، ۲۹۰ تن حلواارده و ۵۳ تن روغن کنجد و اشتغال مستقیم بیش از هزار نفری نشان می دهد مسئولان استان نیز باید برای تولید این محصول غذایی مقوی و سالم توجه و تلاش بیشتری داشته باشند.
 
 رویداد ملی استارت آپ محصولات کنجدی با دریافت ۸۹ ایده و با حضور مسئولان استان و شهرستان و محققین و تولیدکنندگان سراسر کشور به مدت یک روز در شهرستان اردکان برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..