معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مرکز نوآوری و توسعه تعاون در یزد ایجاد می شود

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ایجاد مرکز نوآوری و توسعه تعاون در استان یزد حمایت می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمدجعفر کبیری ظهر امروز در دیدار با استاندار یزد، یزد را برخوردار از تعاونی‌های موفق دانست و اظهار داشت: از ایجاد مرکز نوآوری و توسعه تعاون در این استان حمایت می کنیم.

 
وی ادامه داد: این مراکز با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و به منظور افزایش بهره‌وری و انتقال تکنولوژی تاسیس می شود.
 
کبیری همچنین خواستار رفع مشکلات برخی از تعاونی‌های استان با حمایت استانداری یزد شد.
 
استفاده از ظرفیت بخش تعاونی استان برای ایجاد اشتغال
 
استاندار یزد نیز در این دیدار بر استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاونی استان برای ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاه و کسب و کارهای خانگی تاکید کرد.
 
محمدعلی طالبی عنوان کرد: در استان یزد با توجه به تعیین اولویت‌های جدید برای توسعه استان ظرفیت های خوبی در بخش تعاون فراهم شده است.
 
وی ادامه داد: لازم است از ظرفیت‌های بخش تعاون استان برای ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، فراهم نمودن شغل برای بانوان و کسب و کارهای خانگی به بهترین نحو استفاده شود.
 
توسعه تعاونی‌ها مشکل بیکاری استان یزد را تا حد زیادی رفع می‌کند
 
طالبی افزود: برای استان یزد که پایین ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارا بوده است، زیبنده نیست که شاهد افزایش نرخ بیکاری در سال های اخیر باشیم و توسعه تعاون در استان می‌تواند به حل این مسئله کمک شایسته ای کند و ما نیز در استانداری یزد هر حمایتی که لازم است از بخش تعاون خواهیم داشت.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: بخش مهم دیگر نیز به فرهنگ سازی در رابطه با تعاون بر می‌گردد و لازم است آن نگاه تشویقی که در گذشته از این حوزه وجود داشته است دوباره مورد توجه قرار گیرد.
 
طالبی در پایان اظهار امیدواری کرد: حوزه فعالیت تعاونی‌ها با فرهنگ‌سازی و آموزش های لازم ارتقا یابد و از این طریق ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در استان افزایش یابد.
 
 استان یزد دارای ۶ هزار تعاونی در حوزه های مختلف است که از این تعداد ۳ هزار و ۵۷ تعاونی فعال هستند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..