رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

مدیران دستگاه‌ها برای مقوله بهره‌وری دغدغه‌مند عمل کنند

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: مدیران برخی دستگاه‌ها نسبت به مقوله بهره‌وری بی‌توجه هستند در حالی که باید نسبت به این مقوله دغدغه‌مند عمل کنند.

به گزارش یزدی نیوزفاطمه پهلوانی، در ستاد بهره‌وری استان یزد با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌ها باید با مفهوم بهره‌وری آشنایی کامل داشته باشند، اظهار داشت: خوشبختانه یزد از جمله استان‌هایی است که هم دانشگاه آن در زمینه بهره‌وری دغدغه دارد و هم مدیران آن با مباحث بهره‌وری آشنایی خوبی دارند.

 
وی از بهره‌وری به عنوان یک مسئله بسیار حائز اهمیت یاد کرد و افزود: باید نسبت به این موضوع دغدغه‌مند باشیم و مدیران باید بیش از دیگران در مجموعه خود به دنبال بهره‌وری باشند.
 
پهلوانی خاطرنشان کرد: یزد و اصفهان از استان‌های پیشرو در سطح کشور در زمینه بهره‌وری هستند و یزد در این زمینه یکی از منابع بسیار مهم است زیرا فرهنگ مردم این استان با بهره‌وری عجین شده است.
 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ادامه داد: اگر تغییرات سبک زندگی به این استان لطمه نزند، همچنان فرهنگ اجتماعی یزد بهترین موردی است که می‌توان روی آن کار کرد.
 
پهلوانی با اشاره به طرح دانشگاه یزد در حوزه بهره‌وری عنوان کرد: وقتی سیاست‌های کلان اجرایی استان با رویکرد بهره‌وری تعیین می‌شود، هم می‌تواند سیاست‌هایی باشد که دستگاه‌های اجرایی داخل استان را یک تا چند پله در موضوع بهره‌وری ارتقا دهد و هم اینکه می‌تواند در سطح بنگاه‌ها فعالیت‌های مورد نظر خود را پیگیری کند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر از نظر بهره‌وری و رشد اقتصادی در کشور منفی هستیم، بیان کرد: سال گذشته وضعیت بهره‌وری مناسبی نداشتیم و این امر روند بهره‌وری امسال را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
 
پهلوانی افزود: بهره‌وری یعنی بهتر کردن هر وضعیتی که در آن قرار داریم و اولین قدم دستگاه‌های اجرایی باید با رویکرد بهره‌وری باشد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران دستگاه‌ها توجه چندانی به بحث بهره‌وری ندارند و این در حالی است که بهره‌وری بسیار مهم و در دستگاه‌ها به صورت مستقیم اثرگذار است.
 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه سازمان بهره‌وری مطالبه از دستگاه‌ها را بالا می‌برد، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی سطح استان اگر آگاهی کافی پیدا کنند می‌توانند به میزان پاسخگویی که در سطح کلان ستاد باید در سطح ملی داشته باشد، دست یابد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..