«خانه فلسفی» یزد ثبت ملی شد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی «خانه فلسفی(جلیلی)» یزد در فهرست آثار ملی ایران را به استاندار ابلاغ کرد.

به گزارش یزدی نیوز«علی اصغر مونسان» معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور، مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی «خانه فلسفی(جلیلی)» یزد در فهرست آثار ملی ایران را به «محمدعلی طالبی» استاندار یزد ابلاغ کرد.

 
در متن این نامه آمده است: مراتب ثبت اثر فرهنگی- تاریخی«خانه فلسفی(جلیلی)» واقع در استان یزد،شهرستان یزد،بخش مرکزی،خیابان امام خمینی،محله دارالشفاء ،کوچه نقیب الاشراف،همجوار حمام حظیره که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۲۵۱۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده،ابلاغ می گردد.
 
اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصّرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی،تعزیرات و مجازات های بازدارنده،جرم محسوب می شود و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..