فرماندار اردکان نوید داد؛

«اقتصاد سبز» سیاست سرمایه‌گذاری دوره جدید در اردکان

فرماندار اردکان سرمایه‌گذاری شهرستان اردکان در دوره جدید را مبتنی بر "اقتصاد سبز" معرفی کرد.

به گزارش یزدی نیوز«بهروز شهابی‌زاد» همزمان با آخرین روز از هفته محیط‌زیست  گفت: سیاست هوای پاک و سالم که به برکت وجود طبیعت و منابع طبیعی، درختان و فضای سبز به‌وجود آمده و حفظ می‌شود، یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند است که بدون آن، زندگی انسان و همه حیوانات بیش از چند دقیقه دوام نخواهد یافت.

 
 وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته با صنعتی‌شدن بسیاری از شهرها در سراسر جهان، این نعمت مهم و حیاتی رو به تغییر و تخریب گذاشته و انسان‌ها با اقدامات خود، زندگی را در این کره خاکی با مشکل مواجه کرده‌اند.
 
 فرماندار اردکان تصریح کرد: روند روبه‌رشد آلودگی‌ها به‌خصوص آلودگی هوا نتیجه فعالیت‌های مخرب انسانی و عدم رعایت استانداردهاست که محیط زیست را در معرض تهدید قرار داده بنابراین راهی کارآمدتر از وضع قوانین محکم و الزام صنایع آلاینده به اجرای آن و از سوی دیگر، افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی مردم پیش روی ما نیست.
 
 وی گفت: داشتن اطلاعات کافی از انواع آلودگی‌ها و میزان اثر آن در سلامت جسم و روح، انسان‌ها را در این زمینه حساس‌تر و عزم آن‌ها را برای حفظ پاکی هوا جزم می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری هفته‌ای به‌ نام محیط‌زیست که هر ساله با شعاری متفاوت گرامی داشته می‌شود، تلنگری برای یادآوری افزایش افسارگسیخته اقدامات ضد محیط‌زیستی بشر است تا بدین واسطه آگاهی‌های مردم از طریق رسانه‌ها و برگزاری مراسم‌ها و سمینارها ارتقا یابد.
 
شهابی‌زاد تاکید کرد: شهرستان اردکان نیز که دوران صنعتی‌شدن را با سرعت قابل‌توجهی پیموده است، از این قاعده مستثنی نیست و موضوعات این حوزه باید با آمار و مستندات مشخص مطرح و بر پایه تحلیل و بررسی، اقدامات اصلاحی لازم انجام شود.
 
فرماندار اردکان با عنوان این که در دوره جدید، سیاست سرمایه‌گذاری شهرستان اردکان، «اقتصاد سبز» خواهد بود و اقتصاد خاکستری باید تا حد ممکن کاهش یافته و متوقف شود، تصریح کرد: در این زمینه، جهت‌دهی سرمایه‌گذاران جدید به حوزه صنایع پاک، تشویق آنان به استفاده از انرژی خورشیدی در کنار الزام صنایع به استفاده از فن‌آوری‌های نوین و رعایت مسائل زیست‌محیطی می‌تواند راه‌گشا و اثربخش باشد.
 
 
منبع :ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..