رئیس کل دادگستری استان یزد:

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی یزد باید به زیر یک‌سال برسد

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها زمان‌بر شده است، گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی یزد باید به زیر یک‌سال برسد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری که به تازگی تصدی ریاست کل دادگستری استان یزد را بر عهده گرفته است، در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان بر ضرورت کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها تاکید کرد.

 
وی بیان کرد: مراحل دادرسی در یک پرونده قضایی نباید بیشتر از یک سال زمان ببرد و قضات، کارشناسان و کارکنان دستگاه قضایی باید تلاش کنند تا مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها به زیر یک‌سال برسد و اگر روند رسیدگی پرونده‌ای بیش از یک‌سال زمان برد، باید گزارش توجیهی داشته باشد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه برخی پرونده‌ها نیز مدت زمان طولانی است که مفتوح هستند، افزود: این پرونده‌ها باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند و رسیدگی به آنها باید در اولویت قرار گیرد.
 
وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که مراجعان در مورد نوبت‌های رسیدگی خود دارند، افزود: نوبت‌ها باید یک هفته قبل مورد بررسی قرار گیرند و مدیران دفاتر باید در این زمینه دقت و اهتمام داشته باشند تا اگر پرونده‌ای به لحاظ عدم وصول پاسخ استعلامات یا نظر کارشناسی تجدید وقت شد، نارضایتی ارباب رجوع را به دنبال نداشته باشد.
 
دهشیری، مدیریت ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی را گامی بزرگ در جهت کیفی سازی دادرسی دانست و تصریح کرد: باید ساز و کاری را تدوین کرد تا بتوان ورود پرونده‌ها به دادگستری را مدیریت و کنترل کرد که از جمله این راه‌ها استفاده از ظرفیت نهادهای داوری، میانجی‌گری، شوراهای حل اختلاف و سایر ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..