رئیس دانشگاه یزد:

آماده همکاری برای تبادل دانشجو با دانشگاه‌های کرواسی هستیم

رئیس دانشگاه یزد از آمادگی برای تبادل دانشجو و استاد بین دانشگاه یزد و دانشگاه‌های کرواسی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح اولیا در جلسه ای در دانشگاه یزد با حضور دراگا اشتانبوک، سفیر کرواسی در ایران اظهار داشت: دانشگاه یزد آماده همکاری و تبادل دانشجو و استاد با دانشگاه‌های کشور کرواسی است و از این امر استقبال می‌کند.

 
وی از ارائه تعدادی بورسیه دانشجویان خبر داد و عنوان کرد: این امر گامی برای آغاز روابط علمی میان ایران و کرواسی است و خوشحالیم که دانشگاه یزد قرار است در این زمینه نقش‌آفرین و اثرگذار باشد.
 
رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه یزد نیز در این جلسه به معرفی دانشگاه یزد پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه یزد ظرفیت‌های بالای علمی دارد که در صورت فراهم آمدن امکان تبادل دانشجو و استاد، از این ظرفیت‌ها استفاده بهتری خواهد شد.
 
تلاش برای افزایش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه یزد
 
محمدعلی حداد با اشاره به رتبه بندی دانشگاه یزد در سطح ایران و جهان بیان کرد: هدف اصلی مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه یزد، گسترش فعالیت‌های علمی با دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشورهای مختلف و افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی است.
 
وی دانشگاه یزد را به عنوان رئیس کارگروه همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران و مجارستان معرفی کرد و افزود: دانشگاه یزد تمایل دارد در حوزه‌های علوم پزشکی، زبان فارسی، عمل ترکیب هسته ای، مهندسی، گردشگری، ورزش، کامپیوتر و فناوری اطلاعات با دانشگاه‌های کرواسی ارتباط علمی داشته باشد.
 
برگزاری دوره آموزشی زبان فارسی برای دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه یزد
 
سرپرست دانشجویان بین‌المللی دانشگاه یزد نیز با بیان اینکه همکاری‌های علمی و آموزشی با کشورهای شبه قاره هند از جمله هندوستان و کرواسی از اولویت‌های دانشگاه یزد است، عنوان کرد: در حال حاضر ۴۵ دانشجوی غیر ایرانی در دوره کارشناسی، ۱۴۰ دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و ۱۸ دانشجو در دوره دکترا مشغول به تحصیل هستند که برای این دانشجویان به مدت شش ماه دوره آموزشی زبان فارسی برگزار می‌شود.
 
محمد فرشی با اشاره به اینکه شبکه خوبی برای جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه یزد ایجاد شده است، استقبال دانشجویان از این دانشگاه را مناسب توصیف و اظهار امیدواری کرد: در آینده بتوانیم دانشجویانی از کشور کرواسی در دانشگاه یزد داشته باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..