مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد:

پژوهشگران پسادکتری در دانشگاه یزد به‌کار گرفته می‌شوند

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد با اشاره به تصویب شیوه‌نامه دوره پژوهشی پسا دکتری داخلی در دانشگاه یزد گفت: بر اساس این شیوه‌نامه، پژوهشگران پسا دکتری در دانشگاه یزد به‌کار گرفته می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، سعید علیخانی اظهار داشت: تاکنون ۲۸ پژوهشگر پسا دکتری از طریق بنیاد نخبگان، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و مصوب داخلی دانشگاه در دانشگاه یزد به کار گرفته شده اند.

 
وی با تاکید بر اینکه توسعه دانش و فناوری در کشور مستلزم سرمایه گذاری بر پژوهش و زیرساخت‌های آن به خصوص زیرساخت‌های انسانی پژوهش است، افزود: با توجه به توان و ظرفیت علمی اعضای هیات علمی دانشگاه یزد و نیز با توجه به امکانات و تجهیزات پژوهشی موجود در دانشگاه، اجرای دوره‌های تحقیقاتی پسا دکتری از یک سو به بهره برداری مناسب از پژوهش‌ها و از سوی دیگر به تکمیل تخصص‌های مورد نیاز در عرصه‌های ملی و بین المللی کمک خواهد کرد و این کمک، زیرساخت‌های توسعه دانش و فناوری را توسعه خواهد داد.
 
علیخانی عنوان کرد: تاکنون سه پژوهشگر پسادکتری از طریق بنیاد نخبگان در دانشگاه یزد به کار گرفته شده اند و دوره را با موفقیت به اتمام رسانده اند که با توجه به چند درخواست جدید که از بنیاد مذکور داریم امیدواریم این عدد افزایش یابد همچنین ۱۱ نفر پژوهشگر پسادکتری از طریق تفاهم‌نامه ای که بین دانشگاه یزد و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور بسته شده، به‌کار گرفته و چند نفر از آنها دوره را با موفقیت به پایان رسانده اند.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با پتانسیلی که در همکاران اعضای هیات علمی وجود دارد، بتوانیم در بالا بردن هرچه بیشتر شاخص‌های پژوهشی دانشگاه موفق باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..