برگزاری نخستین جشنواره ملی زردآلو در فراغه‌‌ی ابرکوه

نخستین جشنواره ملی زردآلو با هدف برند‌سازی و معرفی زردآلوی منطقه فراغه شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«عباس مهری» بخشدار بخش مرکزی ابرکوه  با بیان این که این جشنواره به همت جهاد‌کشاورزی شهرستان و با همکاری فرمانداری و بخش مرکزی ابرکوه برگزار می‌شود،  هدف از این جشنواره را برند‌سازی و معرفی زردآلوی مرغوب و منحصربه‌فرد ابرکوه و به ویژه منطقه فراغه عنوان کرد.

 
وی اضافه کرد: این جشنواره همزمان با هفته جهادکشاورزی از ۲۲ تا ۲۴ خردادماه جاری با حضور مسئولان کشوری، استانی و گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی و همراه با برپایی تور برداشت زردآلو برگزار می‌شود.
 
مهری با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش اصلی، در این مورد تصریح کرد: یکی از این بخش‌ها در حوزه آموزش تعریف سده که طی آن کشاورزان و پرورش‌دهندگان زردآلو در حضور اساتید مجرب جهادکشاورزی با  چگونگی کاشت، داشت و برداشت این محصول و شرایط مطلوب آب و هوایی و خاکی برای برداشت محصولی با بهترین کیفیت، بیشتر آشنا می‌شوند.
 
وی یکی دیگر از بخش‌های اصلی این جشنواره را مرتبط با  بازرگانان، خریداران و صاحبان فروشگاه‌های بزرگ، مسئولان میادین میوه و تره‌بار از سراسر کشور خواند و گفت: این بخش بیشتر جنبه توجیهی دارد و طی آن ضمن تشریح فرآیند عرضه زردآلو در بازار، راهکارهای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان در برابر دلالان، مطرح و بررسی می‌شود.
 
مهری حضور عموم مردم در این جشواره را آزاد و رایگان خواند و اظهار کرد: در بخش پایانی که ویژه عموم مخاطبان حاضر در جشنواره است، برنامه‌های فرهنگی با محوریت معرفی محصول زردآلو، خواص و فرآورده‌های آن اجرا می‌شود.
 
بخشدار مرکزی ابرکوه در پایان نیز از حضور مدیر بخش میوه‌های گرمسیری و خشک معاونت ترویج وزارت جهادکشاورزی در این جشنواره خبر داد و گفت: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری استاندار، رییس سازمان جهاد‌کشاورزی و جمعی از مدران کل استان از دیگر مدعوین این جشنواره هستند.
 
گفتنی است، اولین جشنواره ملی زردآلو به همت مدیریت جهادکشاورزی و با همکاری فرمانداری و بخشداری مرکزی در دهستان فراغه، جاده رحیم‌آباد، مزرعه فرهمند برگزار می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..