معاون استاندار تاکید کرد؛

اهتمام به طرح‌های جامع و تفصیلی در برنامه ریزی و مدیریت شهری

معاون عمرانی استاندار یزد از طرح‌های جامع و تفصیلی به عنوان دو طرح مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری یاد و بر همراهی مردم و مسئولان برای اجرای دقیق آنها تاکید کرد

به گزارش یزدی نیوز«محسن صادقیان» در جلسه پایش و بررسی طرح تفصیلی شهر مهریز که با حضور مدیران کل ادارات راه و شهرسازی و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد، فرماندار و جمعی از مسئولان مهریز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در طرح جامع و تفصیلی شهر تمام فعالیت‌های مورد نیاز عمرانی مردم و دستگاه‌ها بعد از بررسی دقیق مشخص شده لذا باید با رعایت قوانین توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار گیرد.

 
وی در ادامه طرح جامع و طرح تفصیلی را دو طرح مهم در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری خواند که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آنها، تعیین شده است.
 
این مسئول اظهار کرد: تمام فعالیت‌های عمران شهری باید در قالب طرح جامع و تفصیلی و با همراهی مردم و بخش های اجرایی برای رفاه و آسایش عمومی و ارائه بهتر و بیشتر خدمات انجام شود.
 
صادقیان از پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر مهریز به خاطر تصویب این دو طرح راهبردی در منطقه تشکر و ابراز امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌ها و مردم، برنامه‌ها بنحو مناسب اجرایی شود.
 
«رضا زارع زاده زاده مهریزی» فرماندار مهریز گفت: طرح تفصیلی در اصل نقشه توسعه‌ای است که وضعیت برنامه‌های کلان مناطق را تعیین می‌کند و به مسئولان نحوه برنامه‌ریزی شهری را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: هدف این طرح مهم ارائه بهتر خدمات به مردم و رسیدگی به مطالبات قانونی عموم شهروندان در بخش های فرهنگی و عمرانی و ترویج ساخت و سازهای مجاز است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..