مدیرکل راه‌آهن استان یزد:

ورود ۴۰۰ واگن به خطوط ریلی یزد/۵۰۰ کیلومتر ریل در حال احداث است

مدیرکل راه آهن استان یزد از افزایش ۴۰۰ واگن لبه بلند به ناوگان حمل و نقل ریلی استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمصطفی داودی با اشاره به افتتاح فاز اجرایی پنجمین طرح توسعه حمل و نقل ریلی از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کاهش یک هفتم مصرف سوخت جاده‌ای، کاهش ترافیک و حوادث جاده‌ای و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از تأثیرات توسعه حمل و نقل ریلی استان است.

 
وی افزود: با اجرای طرح توسعه حمل و نقل ریلی کشور، ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند ساخت داخل به خطوط حمل و نقل ریلی استان یزد اضافه شده است.
 
مدیرکل راه آهن استان یزد با بیان این‌که ۴۰۰ دستگاه واگن حمل و نقل ریلی با ۱۲۰۰ دستگاه تریلی جاده‌ای برابری می‌کند، عنوان کرد: به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود معادن و کارخانجات، یزد دارای رتبه اول حمل و نقل ریلی کشور است.
 
داودی تصریح کرد: در حال حاضر ۹ درصد از حمل و نقل کشور از طریق خطوط استان انجام می‌شود و در نظر داریم این آمار را به ۳۰ درصد برسانیم.
 
این مسئول ادامه داد: برای افزایش این ظرفیت نیازمند افزایش نیروی کشش و نیروی انسانی، زیربنا در حوزه خط و واگن هستیم.
 
مدیرکل راه آهن یزد همچنین از ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر در حوزه حمل و نقل ریلی در سال جاری خبر داد و گفت: در روزهای گذشته آموزش یکصد نیروی انسانی در یزد آغاز شده است.
 
داودی با اشاره به این‌که ۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی در استان یزد در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: ۲۵۰ کیلومتر خطوط ریلی بافق به عقدا و ۲۵۰ کیلومتر هم خطوط یزد به شیراز در دست ساخت است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..