در ۲۳ و ۲۴ خردادماه؛

۱۰ هزار داوطلب در یزد برای ورود به کارشناسی ارشد رقابت می‌کنند

نماینده تام‌ الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری از رقابت ۱۰ هزار داوطلب در یزد برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سیدمحسن میرحسینی اظهار داشت: آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ با شرکت ۱۰ هزار و ۶۲۳ داوطلب، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ خردادماه سال جاری در سه نوبت صبح و عصر پنجشنبه و صبح جمعه در دانشگاه یزد و دانشکده فنی شهید صدوقی در ۱۳۲ رشته گرایش برگزار می‌شود.

 
وی افزود: در آزمون امسال کارشناسی ارشد ناپیوسته در استان یزد، ۱۰ هزار و ۶۲۳ داوطلب حضور دارند که از این تعداد هزار داوطلب مرد، صبح پنج شنبه در دانشکده فنی شهید صدوقی و بقیه در حوزه دانشگاه یزد آزمون خواهند داد.
 
میرحسینی ادامه داد: ۵ هزار و ۵۹۸ متقاضی در صبح روز پنج شنبه، هزار و ۲۷۷ نفر عصر پنج شنبه و ۳ هزار و ۷۴۸ نفر نیز در صبح روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.
 
میرحسینی با اشاره به اینکه در این آزمون تعداد بانوان متقاضی، ۵ هزار و ۱۶۸ نفر و تعداد آقایان ۵ هزار و ۴۵۵ نفر است، اظهار داشت: ۴۸.۶ درصد از داوطلبین آزمون امسال متقاضیان زن و ۵۱.۴ درصد مرد هستند.
 
به گفته وی، محل برگزاری آزمون در دانشگاه یزد، در سالن‌های غدیر، فجر و ساختمان‌های نبوت، توحید، امامت و پردیس علوم است.
 
نماینده تام الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری تصریح کرد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ در شش گروه آموزشی و ۱۳۲ کد رشته شامل ۵۴ کدرشته علوم انسانی، ۱۷ کدرشته علوم پایه، ۲۴ کدرشته فنی و مهندسی، ۲۳ کدرشته کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ کد رشته هنر و ۹ کد رشته دامپزشکی برگزار خواهد شد.
 
میرحسینی افزود: کارت شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸، از روز دوشنبه ۲۰ خرداد برای مشاهده و پرینت روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و باجه رفع نقص نیز از روز سه شنبه ۲۱ خرداد ماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۸ در دانشگاه یزد فعال است.
 
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه‌های برگزاری آزمون حضور داشته باشند، افزود: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکس‌دار برای ورود به جلسه آزمون برای تمام شرکت‌کنندگان الزامی و به همراه داشتن تلفن همراه، ساعت هوشمند و ماشین حساب در جلسه آزمون ممنوع است.
 
حسینی یادآور شد: داوطلبانی که حوزه امتحانی آنها سالن‌های فجر و غدیر است از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه به دانشگاه یزد وارد شوند و داوطلبانی که حوزه آنها پردیس علوم، ساختمان‌های توحید، نبوت و امامت است از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..