رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد:

افزایش قیمت سیب‌زمینی موقتی است

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد با اشاره به افزایش قیمت سیب‌زمینی برخلاف سایر اقلام میوه در این بازار، این افزایش قیمت را موقتی خواند.

به گزارش یزدی نیوز«حسین مشرف» ، با اشاره به کاهش انواع میوه و تره‌بار در هفته جاری، اظهار کرد: خوشبختانه انواع میوه به ویژه انواع سردرختی در یزد به فراوانی و وفور یافت می‌شود. 

 
وی قیمت هر کیلوگرم گیلاس را از ۷ تا ۲۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: زردآلو از ۵ تا ۱۲ هزار تومان و هلو از ۴ تا ۸ هزار تومان در میادین میوه یزد عرضه می‌شوند. 
 
این مسئول از گرانی مجدد سیب‌زمینی در بازار یزد و عرضه‌ی فعلی آن به قیمت ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان خبر داد و گفت: با توجه به پایان برداشت سیب‌زمینی از  مناطق گرگان و جنوب کشور، در حال حاضر با کمبود این محصول روبرو هستیم ولی با آغاز فصل برداشت این محصول در اصفهان و دیگر شهرها، قیمت آن مجدداً کاهش خواهد یافت.
 
وی در رابطه با قیمت دیگر محصولات صیفی نیز تصریح کرد: گوجه فرنگی از ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، انواع خیار سبز از ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه‌ای از ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و پیاز نیز از ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
مشرف قیمت هر کیلوگرم هندوانه را از  500 تا ۱۲۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: هر کیلوگرم طالبی از ۲۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و شمام و ملون نیز از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان در بازار میادین عرضه می‌شود. 
 
وی در رابطه با قیمت سبزیجات نیز تصریح کرد: خوشبختانه قیمت سبزیجات نیز کاهش یافته و هر کیلوگرم سبزی خورشتی از ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ و هر کیلوگرم سبزی خوردن از ۲۳۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان در میادین توزیع می‌شود. 
 
رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار یزد در پایان متذکر شد: تمام قیمت‌های مذکور متعلق به بازار میوه و تره‌بار است و اقلام مذکور حداکثر با ۳۰ درصد افزایش قیمت در میوه‌فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..