کشاورزان استان یزد امسال ۴۰ هزار تن گندم ‌برداشت می‌کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار تن گندم از باغات استان برداشت می‌شود گفت: قیمت خرید گندم از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۷۰۰ تومان است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی حاتمی زاده با اشاره به اینکه برداشت گندم از استان یزد از تاریخ ۵ خرداد ماه آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد اظهار داشت: طبق پیش بینی‌ها ۴۰ هزار تن گندم از باغات کشاورزان استان برداشت خواهد شد که ۱۵ هزار تن از آن خریداری می‌شود.

 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه این ۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان به مراکز خرید تحویل داده خواهد شد گفت: در سال‌های گذشته بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این میزان امسال ۱۵ هزار تن خواهد بود.
 
وی قیمت تصویب شده خرید گندم را هزار و ۷۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر قیمت خرید و فروش گندم در بازار آزاد بالاتر از قیمت تصویب شده و بین ۲۲۰۰ تومان تا ۲۴۰۰ است.
 
حاتمی زاده به افزایش قیمت کودهای مصرفی در تولید گندم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از ایستادگی‌های دولت در برابر گرانی نهاده‌های کشاورزی بوده و تاکید داشتند که نهاده‌ها و بالاخص کود نباید گران شود که این مسئله سبب شد تا فقط بین دو تا ۴ هزار تومان افزایش قیمت کودها را در ماه‌های اخیر شاهد باشیم.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به شهرستان‌های که بیشترین کشت گندم را در استان دارند گفت: بیشترین میزان کشت گندم مربوط به شهرستان خاتم با سطح کشت ۴ تا ۵ هزار هکتار، شهرستان ابرکوه با سطح کشت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار و شهرستان بهاباد است.
 
 
منبع:خبزگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..