گرامیداشت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵خرداد

آیین گرامیداشت 14 و 15 خرداد ، با حضور جمعی از مسئولان و مردم در یزد برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوزدبیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در این مراسم با گرامیداشت رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، به ابعاد معرفتی و شخصیتی امام راحل پرداخت.آئین گرامیداشت سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ره وقیام ۱۵خرداد دریزد

 
حجت الاسلام والمسلمین ‌اختری گفت: مسئولان باید با تحقیق و مطالعه درباره افکار واندیشه های خمینی کبیر (ره)  ساده زیستی، شجاعت و قدرت در مقابل زورگویان تاریخ که از ویژگی های آن عالم مجاهد است ، را سرلوحه کار خود قرار دهند.
 
وی افزود: حرکت‌های بیداری اسلامی که امروزه در منطقه دیده می‌شود برگرفته ، از مبانی فکری امام راحل و الگو گیری از انقلاب اسلامی است . 
 
وی گفت : امروزه دیده می شود که بسیاری از کشورهای منطقه زیر بار زور مستکبران و ظالمان جهان نمی‌روند و با مقاومت خود در تلاشند که آرمان‌هایشان را حفظ کنند که این مباحث برگرفته از تفکرات بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی است.
 
دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)  افزود: امروز هم رهبر معظم انقلاب  در همان مسیر که حضرت امام راحل ترسیم کرده بودند حرکت می کنند و از اصول و ارزش های دینی، انقلابی و استکبار ستیزی که ویژگی های بارز امام است دست بر نمی دارند.
 
در این مراسم طبق سنت دیرینه هیات مذهبی روستای ده بالا در رثای امام راحل(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد عزاداری کردند.
 
این مراسم با حضور آیت الله ناصری  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ،طالبی  استاندار و قشرهای مختلف مردم در پایگاه انقلاب مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..