حذف قبوض کاغذی برق تا مهرماه امسال

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان یزد گفت: پرداخت الکترونیکی بهای مصرف برق جایگزین قبض کاغذی می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدجواد جلیلی با اشاره به اینکه  ، در حال حاضر ۶۷۵ هزار مشترک دراستان یزد زیر  پوشش این شرکت هستند، اظهار کرد:‌ تا پایان فصل تابستان اطلاعات شماره همراه تمام مشترکان دریافت و از این به بعد از طریق پیامک  ، قبوض صادر شده به آنها اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری مشترکان با مأموران شرکت توزیع برق افزود:‌ بانک اطلاعاتی شرکت توزیع برق استان از دو طریق حضوری مأمور برق در منازل برای دریافت شماره موبایل سرپرست خانوار و نیز ارسال شماره پرونده برق به سامانه ۳۰۰۰۷۱۲۱ به وسیله مشترکان انجام می‌شود.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان یزد گفت:‌ تاکنون اطلاعات تلفن همراه حدود ۶۰ درصد مشترکان استان جمع آوری شده و در هر دوره این اطلاعات صحت سنجی و بروز رسانی می‌شوند.
جلیلی تهیه نرم‌افزار همراه برق برای نصب روی گوشی تلفن همراه مشترکان را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور الکترونیکی شدن قبوض برق دانست و بیان کرد:‌ مشترکان از این پس می توانند با نصب این نرم افزار ، علاوه بر کسب اطلاع از صدور قبض برق به صورت آنلاین در جریان سوابق پرداختی و مصرفی خود قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه از مهر امسال قبض کاغذی صادر نمی‌شود افزود: این طرح به صورت ازمایشی ، قبل از اجرای سراسری در سطح کشور از یکم مرداد ماه در پنج شهرستان ابرکوه، خاتم،‌ بهاباد و بافق اجرا می‌شود.
جلیلی  کاهش هزینه، ‌تسریع در انجام امور و حفظ محیط زیست را از جمله اهداف الکترونیکی کردن قبوض برق دانست و افزود : از یکم اردیبهشت ماه امسال قیمت تعرفه برق هفت درصد افزایش یافته است.
معاون شرکت توزیع برق یزد ، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مشترکان استان جزو مشترکان متعادل در مصرف برق هستند،‌گفت:‌ کسانی که در دو ماه تیر و مرداد بیش از ۴۰۰ کیلووات برق مصرف می‌کنند ، از نظر شرکت توزیع برق ، مشترکان پرمصرف بوده و تعرفه آنها ۲۳ درصد افزایش می‌یابد.
جلیلی اشاره کرد: با توجه به حذف تدریجی قبوض کاغذی برق مشترکان می توانند با ارسال شماره اشتراک ۸ مندرج روی کنتور برق به سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۱۲۱ شناسه قبض و پرداخت خود را دریافت کنند.
وی همچنین گفت : پرداخت الکترونیکی بهای برق از طریق ATM و درگاه های الکترونیکی انجام می شود.
وی اظهار داشت : مشترکان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند به دفاتر پیشخوان دولت، ادارات خدمات مشترکین امور توزیع برق و یا به آدرس WWW.GILANPDC.IR مراجعه کنند.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..