اجرای طرح غربالگری فشارخون در مهریز،بزودی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز:جمعیتی بالغ بر 26 هزار نفر در شهرستان مهریز با اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون غربالگری می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزسرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز در نشست  شورای سلامت شهرستان مهریز افزود:هدف از اجرایی کردن پویش فشار خون این است که در بازه زمانی ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر حدود ۲۰  میلیون ایرانی بالای ۳۰  سال غربالگری شوند.

 
سید مهدی حسینی گفت :گروه های هدف در این طرح می توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت،مراجعه به ۳۱ پایگاه ثابت شبکه بهداشت و درمان ، ۲ ایستگاه‌ سیار ودر روستاها نیزبا مراجعه به  22خانه بهداشت شهرستان  به طور رایگان در غربالگری فشار خون شرکت کنند.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز افزود: یکی از کارهای خوبی که در سال جاری در کشور اجرایی می شود، برنامه «بسیج ملی کنترل فشار خون» است تا مبتلایان به این بیماری شناسایی شده و مردم به اهمیت موضوع نیز واقف شوند.
 
محمد جواد برزگر افزود: از کارگروه سلامت شهرستان این انتظار را داریم که در پایان اجرای طرح جمع بندی مقایسه ای بین شهرستان مهریز با سایر شهرستان ها و متوسط کشوری داشته باشند تا مشخص شود که وضعیت بیماران مبتلا به فشار خون در مهریز در چه شرایطی بوده تا در صورت لزوم اقدامات خاصی در همین راستا صورت گیرد.
 
شهرستان مهریز با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده است
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..