صدور پروانه ساختمان بصورت هوشمند در یزد- بزودی

اول مهرماه صدور پروانه در یزد به صورت هوشمند و الکترونیکی اجراء خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز کارشناس شهرداری یزد گفت: داشتن پروانه ساخت اولین گام برای ساخت مسکن است.

نوری افزود: اما برخی از مردم به دلایل مختلف از اخذ این مجوز خود داری کرده  و بدون پروانه مشغول به ساخت وساز بر روی زمین خود می شوند.
وی اشاره کرد: این افراد دلایل خود را در وهله اول اطاله صدور پروانه اعلام کرده و بیان می دارند،طولانی بودن زمان صدور با افزایش قیمت مصالح سازگاری ندارد. 
نوری گفت: برخی دیگر علت تمایل نداشتن به اخذ پروانه را، قرار گرفتن پروانه آنها در کش و قوس های اداری شهرداری اعلام می کنند.
شهردار منطقه دو شهرداری یزد با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان بدون داشتن اطلاعات از قانون و نحوه صدور پروانه اقدام به اخذ پروانه می کنند افزود: همین امر  اولین دلیل بر اطاله صدور پروانه ازطرف شهرداری است.
کشفی همچنین منطبق نبودن شرایط زمین از جمله متراژ کم، تفکیکی بودن و نداشتن شرایط استعلام را از دلایل بی میلی مردم برای اخذ پروانه ساخت اعلام کرد.
عضو شورای اسلامی شهر در خصوص مصوبات جدید شورای شهر یزد گفت:  در شورای اسلامی شهر یزد مصوب شد ، اول مهر ماه کار صدور پروانه در شهرداری یزد به صورت هوشمند و الکترنیکی انجام شود ، که این امر در کاهش زمان و تردد افراد به شهرداری کم خواهد شد. 
خانم جورابی همچنین کاهش متراژ ملک برای صدور پروانه از ۱۵۰ متر به ۱۰۰ متر و نیز صدور پروانه برای زمین های تفکیکی با سند مشایی و قولنامه ای معتبر از دیگر مصوبات این شورا برای کاهش اطاله صدور پروانه و افزایش تمایل افراد به اخذ پروانه برشمرد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..