محصولات قرآنی در قالب‌های هنری تولید و در اختیار مردم قرار گیرد

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: محصولات قرآنی در قالب‌های هنری از جمله نقاشی و شعر تولید و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی یزد اظهار داشت: فضای فکری، سبک زندگی و شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند تعالیم دینی و ارزش‌های فرهنگی را با زبان نو و قابل درک و فهم به نسل جدید منتقل نماییم و در حوزه قرآنی نیز باید فراتر ‌از وضع موجود تلاش کنیم.

 
وی ادامه داد: می توان قرآن را محور فعالیت‌ها در بسیاری از کارهای هنری و امور فرهنگی، اجتماعی قرار داد و به نوعی در حوزه هنر، از نقاشی و خوشنویسی گرفته تا هنرهای جدید و تجسمی، با محوریت قرآن و اندیشه‌های قرآنی، کارهای بزرگ و اثربخشی انجام داد.
 
وی نقش مؤسسات قرآنی در جذب هنرمندان رشته‌های مختلف با محوریت قرآن را فراتر از علاقه مندان به حفظ و قرائت قرآن دانست و افزود: تعالی بسیاری از هنرها مرهون قرآن است و با توجه به هم افزایی موجود در استان در این زمینه و وجود منابع و اعتبارات مناسب در این خصوص، باید محصولات قرآنی به معنای عام در حوزه فرهنگی و هنری عرضه شود و از طریق نمایشگاه‌ها در اختیار جامعه قرار گیرد.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: تشکیل اتحادیه‌ و موسسات ‌قرآنی با این ویژگی‌ها در جهت عهده دار شدن موضوعات قرآنی به ویژه ایجاد انسجام در حوزه تشکل‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کاری ارزشمند است.
 
طالبی در پاسخ به درخواست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان در ارتباط با واگذاری برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها و ادارات استان به این اتحادیه، گفت: اتحادیه طرح‌های پیشنهادی خود در این خصوص که ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند دنبال کنند را ارائه دهد تا به آن‌ها ابلاغ شود.
 
وی در ارتباط با پیشنهاد بازدید دوره‌ای از مؤسسات قرآنی استان خاطرنشان کرد: بنای کار بر این است که بازدید از موسسات قرآنی هر ماه یک بار انجام شود و قطعاً برکات این امر در فعالیت‌ها و برنامه‌های ما تجلی می‌یابد.
 
استاندار یزد با اعلام آمادگی برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه استان، ‌افزود: با توجه به شرایطی که در سال جاری وجود دارد، از منظر مالی از طرح‌های ویژه قرآنی تا آنجا که بتوانیم حمایت خواهیم کرد.
 
طالبی در ادامه پیشنهاد داد: با توجه به هم افزایی و همراهی دستگاه‌های دولتی و اتحاد و انسجام موجود در استان، پیشنهاد در جهت انجام اقدامات لازم جهت استقلال مالی اتحادیه قرآنی استان توسط خود اتحادیه ارائه شود تا برای ایجاد منابع درآمدزا کمک‌های لازم انجام و سرمایه گذاری همراه با درآمد مناسب ایجاد شود تا بخشی از هزینه‌های جاری و اعتبارات اتحادیه قرآنی از این منابع تامین گردد.
 
طالبی با اشاره به درخواست اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان در خصوص جایگاه قانونی برای صدور مجوز توسط اتحادیه، گفت: امروزه در دنیا صدور مجوزها توسط تشکل‌های صنفی صورت می‌گیرد و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، بنابراین اتحادیه در این خصوص پیشنهادات خود را اعلام کند و سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این زمینه از نظرات اتحادیه استفاده کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.‌
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..