مؤسسات قرآنی یزد به حمایت نیاز دارند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان یزد با تأکید بر حمایت مادی و معنوی از مؤسسات قرآنی گفت: متأسفانه اکثریت خانواده‌ها آموزش قرآن را جزئی از سبد اصلی خانوار نمی‌دانند.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان در دیدار اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی یزد با محمدعلی طالبی، استاندار یزد با اشاره به فعالیت ۱۲۰ مؤسسه در سطح استان اظهار داشت: این اتحادیه در استان یزد و چهارمحال و بختیاری به صورت اتحادیه واحد تشکیل شده و این در حالی است که در سطح کشور دو اتحادیه به صورت جداگانه فعالیت دارند.

 
وی ادامه داد: اخیراً در مجمع قرآنی که در محل اتحادیه برگزار شد قریب به اکثریت اعضا توافق بر فعالیت یک اتحادیه داشتند و از نکات مثبت است که در یزد اتفاق افتاده و این اتفاق را ناشی از عدم اختلاف سازمان تبلیغات و ارشاد و اتحاد و انسجام اعضای این اتحادیه می‌دانم.
 
مطهریان افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان همه فعالیت‌های قرآنی این اداره را به اتحادیه واگذار کرده و این اتحادیه بین مؤسسات بسته به تخصصی که دارند توزیع می‌کند و اداره ارشاد نیز در حال پیگیری هستیم و بعضی از فعالیت‌ها در حال واگذاریست.
 
 
وی با اشاره به اینکه اتحادیه بهترین مکان برون سپاری فعالیت‌هاست گفت: اتحادیه شکل گرفته از تشکل‌های قرآنی مردمی که با علاقه در حال فعالیت هستند به نحوی که اگر مبلغی به این مؤسسات داده شود چند برابر خروجی خواهد داشت و در صورت نیاز خود هزینه می‌کنند تا فعالیت قرآنی اجرایی شود.
 
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد برگزاری کلاس‌های قرآنی ویژه مناطق محروم، تشکیل مجمع قرآنی در استان را جمله برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: مشکلات مالی و مالیاتی، پرداخت حقوق پرسنل و نداشتن درآمد مستمر از مشکلات عمده اکثر موسسات در استان است.
 
وی با اشاره به اینکه متأسفانه اکثریت خانواده‌ها اکنون آموزش قرآن را در سبد اصلی خانوار نمی‌دانند گفت: مؤسسات نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند چرا که بار بزرگ قرآنی که در حال حاضر لازم است، از دوش دولت بردارند و در خدمت قرآن باشند.
 
مطهریان افزود: بازدید از ۴۰ مؤسسه و خانه قرآن در سطح شهر و استان، تشکیل ۳۰ جلسه هیئت مدیره تا پایان سال ۹۷ و ۱۵۰ مصوبه، برگزاری مسابقات در فضای مجازی، ماهنامه الکترونیکی اتحادیه، برگزاری ۱۰ همایش بزرگ جامعه قرآنی به مناسبت دهه فجر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توزیع دو هزار جلد قرآن بین مؤسسات، تجلیل از معلمان قرآن کریم از دیگر اقدامات ایم اتحادیه است.
 
وی برگزاری مجمع خیرین قرآنی برای اولین بار در استان یزد، تشکیل صندوق حمایت از مؤسسات و فعالان قرآنی و اعطای بیش از ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه از سال ۸۹ تاکنون، برگزاری آزمون قرآن و عترت با حضور بیش از ۷ هزار نفر در استان را از دیگر اقدامات برشمرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..