امام جمعه یزد:

توسعه مدارس صدرا و امین در دستور کار آموزش و پرورش باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمنان حذف کامل دین و ارزش‌های اخلاقی و دینی در نظام آموزشی را برنامه‌ریزی کرده‌اند، بر توسعه مدارس صدرا و امین تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست مشترک حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به سیستم آموزشی که از حدود ۱۵۰ سال پیش در کشور ما اجرا شد، اظهار داشت: آنها از همان زمان به دنبال دین‌زدایی در میان مردم بودند و این اقدام را از مدرسه‌ها آغاز کردند.

 
وی با اشاره به اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دین به شدت در جامعه مورد غفلت قرار گرفته بود، افزود: تلاش دشمنان از بین بردن کامل ارزش‌ها بود و می‌دانست با سیستم آموزشی جدیدی که در برنامه دارد، هم ارزش‌های دینی و اخلاقی و هم خلاقیت را در دانش آموزان از بین می‌برند.
 
ناصری خاطرنشان کرد: امروز نیز با ارائه سند ۲۰۳۰ در صدد انجام همین کار هستند و اگر مسئولان امر مروری بر بر این سند داشته باشند، می‌بینند که سند ۲۰۳۰ به دنبال حذف کامل دین و ارزش‌ها است.
 
امام جمعه یزد تاکید کرد: پیشرفت انسان به وسیله دو بال دین و علم محقق می‌شود در حالی که قبل از انقلاب بال دین چیده شده بود و علم نیز به تنهایی نتوانست پیشرفتی برای ایران رقم بزند.
 
وی یادآور شد: نه تنها رژیم طاغوت هیچ برنامه‌ای برای ترویج مباحث دینی نداشت بلکه با هر حرکت دینی که در مدارس صورت می‌گرفت نیز به شدت برخورد می‌کرد.
 
ناصری با اشاره به اینکه این روند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متوقف شد اما هنوز جای کار بسیار دارد، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید نسبت به توجه قوی به مباحث دینی در تربیت دانش آموزان توجه لازم را داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ در کشور ما که دارای سابقه فرهنگی و دینی است، قابل اجرا نیست، تصریح کرد: سیستم آموزش و پرورش ما نیازمند اسنادی همچون سند تحول بنیادین است که امیدواریم هرچه سریع‌تر به مرحله اجرا درآید.
 
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود مدارس صدرا را یکی از نمونه‌های توجه به آموزش دینی و علمی دانش آموزان دانست و عنوان کرد: مدارس امین هم از جمله مدارس با رویکرد خوب هستند و حتماً باید نسبت به توسعه این مدارس اقدامات لازم صورت گیرد.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تلاش غرب ترویج ضد ارزش‌ها و مباحث ضد دینی در جامعه است، افزود: با توسعه مدارس صدرا و امین می‌توانیم تا حد زیادی این نقشه دشمن را نقش برآب کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..