رییس سازمان سرمایه‌گذاری ایران:

حفظ سرمایه‌گذاری‌های خارجی اولویت سازمان سرمایه‌گذاری است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران گفت: حفظ سرمایه گذاری‌های خارجی از اولویت‌های این سازمان است.

به گزارش یزدی نیوز«سید علی محمد موسوی» در نشست با مدیران و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان یزد افزود: قبل از تشدید تحریم‌ها بسیاری از کشورهای خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند که لازم است از حقوق سرمایه‌گذاران صیانت شود. 

 
وی گفت: باید تلاش کنیم تا نگرانی‌ها و مشکلات فراروی سرمایه‌گذاران خارجی که در ایران فعالیت دارند  را برطرف کنیم. 
 
موسوی با بیان این که همچنین در شرایط تحریم باید برنامه کوتاه مدت و بلند مدت و هدف‌گذاری لازم را داشته باشیم، گفت:  یک هزار و ۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند. 
 
وی تجدید نظر در قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت: برخی از این قوانین نیازمند اصلاح و بازنگری است و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در این زمینه دولت را یاری کنند. 
 
وی با بیان این که برخی کشورهای از جمله چین، ترکیه، عراق و افغانستان از سرمایه‌گذاری در ایران استقبال می‌کنند، بر جذب منابع خارجی این کشورها تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود باید از همه ظرفیت‌ها حتی سرمایه‌گذاری کوچک و خرد استفاده کنیم. 
 
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در شرایط تحریم به لطف خدا و با همت و تلاش دولت، مجلس و متولیان امور از تحریم ها عبور خواهیم کرد و به صادرات مطلوب و مورد نظر دست خواهیم یافت. 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش یزد را دارای توانمندی ها و پتانسیل های خوب اقتصادی خواند و با تاکید بر شکوفایی این ظرفیت ها گفت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان، یزد به بهشت سرمایه گذاری کشور تبدیل شود. 
 
«علی نمازی» مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری استان گفت: زیرساخت های لازم برای این بخش در استان فراهم است و امیدواریم بتوانیم با عبور از تحریم ها به رونق سرمایه‌گذاری دست یابیم. 
 
وی افزود: در شرایط تحریم نیز تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاری به کار خواهیم گرفت و همه چیز را برای دست یافتن به شرایط بهتر آماده خواهیم کرد. 
 
نمازی گفت: سال گذشته ۱۱ مجوز سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون یورو برای استان صادر  شد و  27  میلیون یورو برای شش طرح سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شد. 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..