معاون وزیر اقتصاد:

۱۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه ۱۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند، گفت: نیازمند راه‌اندازی آژانس‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور ‌هستیم.

به گزارش یزدی نیوزسید علی‌محمد موسوی دقایقی قبل در نشست مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار که در سالن حمیدیای استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورها یکی از منابع عمده درآمد کشورهاست که طرح‌های توسعه‌ای خود را با آن پیش می‌برند اظهار داشت: بسیاری از کشورها با منابع خارجی ساخته می‌شود و آنها از این فرصتی که برایشان به‌وجود می‌آید به‌بهترین شکل استفاده می‌کنند.

 
معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با ابراز اینکه "متأسفانه کشور ما فقط متکی به نفت شده است" گفت: امروزه که با تحریم‌ها روبه‌رو شده‌ایم ‌همه دنبال طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل آن باشند.
 
وی به شرایط خاص کشور اشاره کرد و افزود: این شرایط اقتصادی به‌نظر نمی‌رسد که کوتاه‌مدت باشد بلکه ما باید برای کوتاه و بلند مدت بودن شرایط کنونی برنامه‌ریزی داشته باشیم.
 
لزوم راه‌اندازی آژانس‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور
 
موسوی ادامه داد: بسیاری از کشورها آژانس‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور خود راه‌اندازی کردند که به‌نظر می‌رسد که ما باید به این سمت برویم و به‌سمت استفاده از آن برویم.
 
معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با یادآوری زیربناهای استان یزد برای سرمایه‌گذاری ابراز کرد: این حجم از زیرساخت و زیربنای مناسبی که در استان وجود دارد اصلاً حجم سرمایه‌گذاری آن در شأن یزد نیست.
 
وی اضافه کرد: با توجه به این زیربناهای بسیار خوب در استان یزد، باید هدف‌گذاری بهتر و سطح بالاتری داشته باشیم که به‌نظر می‌رسد باید بیش از گذشته فعالیت کنیم.
 
موسوی در ادامه با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با وجود تحریم‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند، گفت: اولویت‌ سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صیانت از سرمایه‌گذارانی است که قبلاً در ایران سرمایه‌گذاری کردند.
 
معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با توجه به ظرفیت ایرانی‌های خارج از کشور و شیعیان برای جذب آنها در جهت سرمایه‌گذاری در داخل کشور افزود: بعد از برجام وقت‌های بسیاری تلف شد و می‌توانستیم در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا الآن سرمایه‌گذاران بیشتری داشته باشیم.
 
قانون سرمایه‌گذاری قدیمی است
 
وی با یادآوری اینکه قانون سرمایه‌گذاری قدیمی است که باید نسبت به آن تجدید نظر صورت گیرد گفت: در شرایط کنونی باید جدی‌تر از گذشته باشیم و اگر نمی‌توانید مشکلات کلیدی سرمایه‌گذاران را رفع کنید لااقل به صحبت‌هایشان توجه کنید.
 
یزدی‌های خارج از کشور شناسایی و برای سرمایه‌گذاری دعوت شوند
 
موسوی با تصریح به اینکه طرح‌های نیمه‌تمام برای جلب سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند مدنظر قرار گیرد گفت: طرح‌های غیرتحریمی مانند هتل، دانشگاه، بهداشت و غیره را نیز می‌توان مدنظر قرار داد.
 
معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: یکی از پتانسیل‌های بسیار خوبی که وجود دارد، ایرانی‌ها و یزدی‌های خارج از کشور هستند که باید شناسایی شوند و به‌نحوی فعالیت کرد که مشتاق به سرمایه‌گذاری در داخل شوند.
 
یزد شهری با پتانسیل تبدیل‌شدن به قطب گردشگری بین‌المللی
 
وی در پایان اظهار داشت: یزد پتانسیلی دارد که شبیه "ونیز ایتالیا" قطب گردشگری بین‌المللی شود زیرا بافت تاریخی و بناهای تاریخی بی‌نظیری در خود جای داده است که باید از این ظرفیت و پتانسیل استفاده لازم را برد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..