معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

یزد از استان های فعال در حوزه سرمایه گذاری ‌است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در نشست مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه یزد از استان های فعال در حوزه سرمایه گذاری است، گفت: ‌استان یزد ظرفیت های بسیاری برای تبدیل شدن به قطب گردشگری بین المللی را دارد.

به گزارش یزدی نیوز نشست مجمع نمایندگان ‌استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدعلی محمد موسوی" معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن زنده یاد حمید‌یا استانداری برگزار شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست سرمایه گذاری خارجی را یکی از منابع عمده درآمد کشورها دانست و بیان کرد: در کشوری مانند ترکیه ۴۰ آژانس سرمایه گذاری وجود دارد که بسیاری از شهرهای این کشور با منابع خارجی ساخته شده است.
"‌سیدعلی محمد موسوی" ادامه داد: در شرایط خاصی که کشور در آن به سر می‌برد باید به سرعت به سمت جذب سرمایه گذاری گام برداریم و وقت آن رسیده که مسئولان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران افزود: متکی شدن به درآمدهای نفتی، کشور را با مشکلات و چالش‌هایی روبرو کرده و امروز باید ‌بیش از هر زمان دیگری به سمت صادرات غیرنفتی گام برداریم.
موسوی خاطرنشان کرد: یزد از استان‌های خوب و فعال در حوزه سرمایه گذاری است اما با این زیرساخت‌ها و زیربناهایی که در استان یزد وجود دارد، حجم سرمایه گذاری در شأن این استان نیست.
وی به اولویت‌های سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اشاره کرد و ادامه داد: تلاش برای تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، دفاع و صیانت از حقوق بیش از هزار و ٢٠٠ شرکت و سازمان خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند، رفع نواقص قانونی و تجدیدنظر در قوانین سرمایه گذاری ازجمله اهداف و اولویت‌های سازمان در سال‌های اخیر بوده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در یزد به عنوان شهر میراث جهانی وجود دارد این منطقه از کشور می‌تواند به قطب گردشگری بین‌المللی تبدیل شود.
 
به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در استان هستیم
 
 
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه محدودیت‌های استان برای همه مشخص است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که با حفظ و تثبیت اشتغال موجود، شغل های پایدار را در استان ایجاد کنیم.
"سیدمسعود عظیمی" ادامه داد: یزد و چندین شهر استان با داشتن بافت‌های بسیار خوب تاریخی می‌توانند فضای نوآوری را در خود داشته باشند و برای تبدیل یزد به عنوان یک استان نوآور نیاز به همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها داریم که خوشبختانه این تعامل وجود دارد.
عظیمی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ۴۳۵ هکتار از زمین‌های جنب یک منطقه دانش بنیان به عنوان منطقه الحاقیه منطقه ویژه اقتصادی یزد به تصویب دولت رسیده است که قصد داریم در این محدوده توسعه استان در حوزه سلامت را پیگیری و اجرایی نماییم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..