استاندار یزد:

اولویت های سرمایه گذاری استان با توجه به ‌اسناد توسعه و آمایش استان مشخص شده است/ ضرورت انطباق رویکردهای توسعه استان بر مباحث دینی، اجتماعی ‌و فرهنگی

استاندار یزد در نشست مجمع نمایندگان استان با تاکید بر به کارگیری همه ظرفیت ها و پتانسیل های استان برای تحقق رونق تولید، گفت: اولویت های سرمایه گذاری استان با توجه به ‌اسناد توسعه و آمایش استان مشخص شده است.‌

به گزارش یزدی نیوزنشست مجمع نمایندگان ‌استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدعلی محمد موسوی" معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن زنده یاد حمید‌یا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: مهم ترین نیاز‌ی که امروز در حوزه سرمایه‌گذاری ‌استان داریم توجه به همه پتانسیل ها و ظرفیت های استان در حوزه های مختلف است.
"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: در اولویت ها و نگاه ‌جدید به فرصت های سرمایه گذاری در استان در کنار موانع و چالش هایی از قبیل مسئله محیط زیست، کمبود منابع آب و وجود فارغ التحصیلان بیکار به همه ظرفیت ها و توانمندی های استان ازجمله پتانسیل های علمی توجه شده است.
وی افزود: توسعه گردشگری، توجه به انرژی‌های نو و تجدید پذیر، حوزه فناوری، صنایع های‌تک و دانش بنیان ازجمله این اولویت هاست که با توجه به اسناد توسعه و آمایش استان مشخص شده است.
"طالبی" خاطرنشان کرد: رویکردهای توسعه‌ای استان در گذشته، سبب مهاجرت تعداد قابل توجهی از افراد با سطح تحصیلی پایین به استان شده و از طرق دیگر فارغ التحصیلان استان به دلیل نبود فرصت شغلی از استان خارج می‌شدند که سعی داریم یک توازنی را در بحث مهاجرت‌های استان یزد ایجاد کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان ‌گفت: رویکردهای توسعه استان باید منطبق بر شرایط دینی، اجتماعی و فرهنگی باشد و می توان ‌با قاطعیت گفت اولویت های جدید در استان در حوزه سرمایه گذاری و تولید بیشتر منطبق بر شرایط استان است.
"طالبی" همچنین به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید اشاره و بیان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و رویکردهای دولت تدبیر و امید، همه ظرفیت ها و پتانسیل های استان را برای تحقق رونق تولید در استان به کار گرفته ایم که از آن جمله می توان به برگزاری مستمر و منظم جلسات ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شوراهای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد.
استاندار یزد ادامه داد: علاوه بر این یک سری جلسات استانی را پایه گذاری و راه اندازی کرده ایم تا به صورت مصداقی و کاربردی به مباحث مرتبط با سرمایه گذاری و تولید در استان بپردازیم که از آن جمله می‌توان به کمیته تشویق سرمایه گذاری استان اشاره نمود.
"‌طالبی" در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی، همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف، ‌حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نوع نگاه مسئولان کشوری، در حال حاضر شرایط خوبی در استان در رابطه با جذب سرمایه گذاری و رونق تولید داریم که امیدواریم همه مسئولان قدر این فرصت را بدانند و برای توسعه استان نهایت تلاش خود را انجام دهند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..