امام جمعه یزد:

سازمان امر به معروف و نهی از منکر باید در کشور تشکیل شود

امام جمعه یزد گفت: تاکنون طرح‌های متعددی در زمینه تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده که همه آنها رد شدند اما معتقدیم باید سازمانی با این عنوان به طور رسمی فعالیت کند.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصریدر مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش بسیار مهم قوه قضائیه در رفع مشکلات جامعه اظهار داشت: بسیاری از مسائل کشور می تواند با ورود قوه قضائیه حل شود به ویژه اکنون که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نیازمند قاطعیت دستگاه قضا هستیم.

 
وی با تاکید بر اینکه قاضی باید با مفاسد و بدی‌ها مبارزه کند، افزود: قوه قضائیه باید بر روند همه امور از جمله تحقق شعار سال و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نظارت بیشتری داشته باشد.
 
امام جمعه یزد همچنین تصریح کرد: قوه قضائیه باید در حوزه هایی نظیر گرانی های غیرمجاز، قاچاق، ربا و دیگر مفاسد اقتصادی ورودی جدی داشته باشد و با مخلان امنیت اقتصادی به شدت مقابله کند.
 
ناصری تاکید کرد: البته برخی مسائل نادرست اقتصادی در کشور ما به یک فرهنگ تبدیل شده به عنوان مثال کسب سود بیشتر برای سرمایه گذاران و حتی برخی مردم عادی به موضوعی تبدیل شده که برخی برای رسیدن به آن دست به تخلفاتی نظیر کم فروشی، عرضه کالای بی کیفیت، احتکار و انبار کردن کالاها، خرید بیش از حد نیاز و … می زنند.
 
وی افزود: این چنین افرادی به هیچ عنوان نمی‌توانند به پیشرفت جامعه کمک کنند و تنها آنچه که سود بیشتر در آن است را مورد توجه دارند، برخی این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه واردات انجام می‌شود و برخی موارد در حوزه محصولات غذایی نامناسب و غیربهداشتی نمود پیدا می‌کند.
 
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان پیشنهادی در مورد تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر در زیرمجموعه قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: تاکنون طرح‌های متعددی در ارتباط با تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده اما همه آنها به دلایلی رد شدند اما معتقدیم باید سازمانی با این عنوان به طور رسمی در کشور فعالیت کند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..