استاندار یزد:

یزد می تواند در بحث صیانت از حقوق شهروندی و مجازات های جایگزین حبس نمونه کشور باشد‌

استاندار یزد در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه شاخص های حکمرانی خوب ازجمله قانون مداری، پاسخگویی، شفافیت و مبارزه با فساد با همکاری دستگاه قضا در استان قابل تحقق است، گفت: یزد می تواند در ‌موضوع صیانت از حقوق شهروندی و مجازات های جایگزین حبس، نمونه ای برای کشور باشد.

به گزارش یزدی نیوز مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان با حضور "آیت‌الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "حجت‌الاسلام والمسلمین ‌غلامحسین محسنی اژه ای" معاون اول قوه قضاییه، "محمدعلی طالبی" ‌ استاندار یزد و جمعی از مقامات و مدیران استان در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.

‌استاندار یزد در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های "‌محمدرضا حبیبی" رئیس کل سابق دادگستری استان در پنج سال گذشته، گفت: وی ارتباط بسیار خوبی با مجموعه مدیران و نخبگان جامعه، علما و روحانیون و به ویژه اعضای شورای تامین استان داشت که حاصل آن امنیت و آرامشی است که امروز در استان یزد حاکم است.
"محمدعلی طالبی" روحیه سخت کوشی و مبتنی بر کارگشایی رئیس کل سابق دادگستری استان را از دیگر ویژگی‌های وی برشمرد و ادامه داد: حضور ‌ایشان در دادگستری استان اصفهان نیز برای یزد غنیمت است زیرا ما مراودات زیادی با اصفهان داریم.
عالی ترین مقام اجرایی استان "‌غلامعلی دهشیری" رئیس کل جدید دادگستری استان را نیز فردی خوشنام، دارای ‌بضاعت علمی، تجربه بسیار خوب در حوزه‌های مختلف دادگستری و فردی بومی دانست که بیشترین اتفاق نظر روی ‌انتخاب وی بوده و اظهار امیدواری کرد: رئیس کل دادگستری استان مسئولیت جدید خود را نیز مانند سایر مسئولیت ها به خوبی ایفا کند.
"طالبی" افزود: مدیریت ارشد استان برای فعالیت ‌خود محورهایی را تحت عنوان حکمرانی خوب معرفی و بیان کرده و بسیاری از شاخص های این حکمرانی ازجمله بحث قانون مداری، پاسخگویی، موضوع شفافیت و مبارزه با فساد موا‌ردی است که در قوه قضاییه، دادگستری استان و دستگاه قضایی می‌تواند دنبال شود و کمک کار خوبی برای مسئولان استان باشد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: دو موضوع را در سال‌های اخیر در استان مطرح کرده و امیدواریم بتوانیم به خوبی به آن بپردازیم تا به عنوان نمونه در سطح کشور مطرح شویم و آن دو موضوع یکی مجازات‌های جایگزین ‌حبس است که از طرف وزارت کشور هم در حال پیگیری است و در این راستا بیشترین همکاری را با دستگاه قضایی داشته‌ایم و دیگری پرداختن به مسائل حقوق شهروندی در استان است که برای تحقق این مهم ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد و امیدوارم با محور قرار دادن بحث صیانت از حقوق شهروندی، مناسبات جامعه و مردم با دستگاه‌های دولتی تقویت شود.
"طالبی" در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر،  نیازمند امید و اعتماد به ارکان مختلف حاکمیت است و مطمئنا قوه قضاییه در مسیر امیدآفرینی، اطمینان و اعتماد بخشی به جامعه نقش و جایگاه برجسته ای دارد و امیدواریم با تلاش همه همکاران در دستگاه قضایی این مسئولیت و انتظار مردم در استان به خوبی عینیت پیدا کند.
گفتنی است در این مراسم "غلامعلی دهشیری" به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد معرفی و از زحمات و تلاشهای پنج ساله "محمدرضا حبیبی" رئیس کل سابق دادگستری یزد ‌تجلیل شد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..