برپایی ایستگاه سلامت و سنجش فشار در پارک باغ ملی یزد

ایستگاه سنجش سلامت در راستای بسیج ملی کنترل فشار خون با حضور اعضا کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی پردیس بین الملل برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ سید مهدی حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : ایستگاه سلامت و سنجش فشار خون شهروندان در راستای بسیج ملی کنترل فشار خون توسط اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی پردیس بین الملل در پارک باغ ملی یزد برپا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت:  این کمپین از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده که تا هفته دوم خرداد  در جهت افزایش آگاه‌سازی مردم ادامه دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : هدف اجرای این پویش مشخص کردن افراد مبتلا به بیماری فشار خون است؛ پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۲۰ درصد از افرادی که تحت معاینه قرار خواهند گرفت به فشار خون بالا مبتلا باشند یعنی این افراد نیاز به درمان پیدا خواهند کرد.

حسینی افزود : بی‌توجهی و جدی گرفته نشدن فشار خون بالا  توسط  مردم را می توان از عوامل بروز سکته های ناشی از این بیماری دانست که با کنترل آن می توان آن را به حداقل برسانیم،  به همین دلیل بر آن شدیم تا با کنترل فشار خون افراد و ارائه ی مشاوره های لازم به افراد، به میزانی که در توانمان و امکان پذیر باشد، از بروز این اتفاقات جلوگیری کنیم .

وی با بیان اینکه غرفه ترویج فرهنگ اهدا عضو در حاشیه این برنامه برپا شد، بیان کرد: ترویج فرهنگ اهدای عضو و نام نویسی برای دریافت کارت اهدای عضو و پیوستن به جمع خانواده بزرگ اهدا کنندگان از جمله اقداماتی که توسط اعضا کانون دانشجویی صورت پذیرفت و کارت اهدا عضو به همشهریان تحویل گردید.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح گسترش مهرورزی، نهادینه کردن احیای زندگی و ترویج فرهنگ بشردوستی در سطح جامعه و همچنین آموزش و اطلاع رسانی مناسب در مورد اهدای عضو و ارتقاء آگاهی خانواده‌ها است.

 

بخش نظردهی بسته شده است..