معاون فرماندار مهریز خبر داد:

ردپای اعتیاد در همه آسیب‌های اجتماعی/نیاز به تلاش جدی برای مقابله

معاون فرماندار مهریز گفت: رد پای اعتیاد در تمام آسیب ها و معضلات اجتماعی مشاهده می شود و باید برای مقابله با آن تلاش مضاعف انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدجواد برزگر در جلسه ستاد مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: بسیاری از مسائل اجتماعی در جامعه ناشی از مصرف مواد مخدر است که باید آگاهی جامعه به ویژه خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان در زمینه مواد مخدر افزایش یابد.

 
محمدجواد برزگر با قدردانی از تلاش نیروهای مختلف در امر مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در سال گذشته نقش مهمی در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر داشته‌اند.
 
‌وی ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه‌ها اکتفا کرد بلکه باید کاری فوق العاده و تلاشی مضاعف صورت گیرد.
 
انتظار انجام اقدامات ویژه از سوی دستگاه‌ها برای مقابله با اعتیاد
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به نزدیکی سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: انتظار می‌رود اقدامات ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مختلف که در زمینه اعتیاد فعالیت می‌کنند انجام شود.
 
برزگر با بیان اینکه در حال حاضر اعتیاد معضل یک قشر خاص نیست، تصریح کرد: در تمام آسیب‌های اجتماعی که در کشور وجود دارد، رد پایی از اعتیاد دیده می‌شود و این در حالی است که در صورت عدم مراقبت‌های لازم و نداشتن مهارت های زندگی این معضل گریبان گیر هر فرد در هر جایگاه و مقامی خواهد شد، لذا تمام اقشار جامعه در معرض تهدید هستند.
 
برزگر ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه ناشی از مصرف مواد مخدر است که در این راستا باید آگاهی جامعه به ویژه خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان در زمینه مواد مخدر افزایش یابد.
 
اجرای طرح کاج در شهرستان مهریز
 
رئیس تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان مهریز نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح کاج در شهرستان مهریز ۴۹۱ نفر در این طرح شرکت کردند و با توجه به اهمیت این موضوع برای افزایش این تعداد در بین خانواده‌های کارگران، این طرح اجرا می‌شود.
 
امیرعباس دهقانی زاده ادامه داد: طرح کاج افراد تحت آموزش را به سه دسته معتاد، در معرض خطر و عاری از اعتیاد تقسیم بندی می‌کند و راهکارهای پیشگیری و درمان را ارائه می‌دهد.
 
هیچ معتادی در مهریز از خدمات درمانی استفاده نمی‌کند
 
رئیس بهزیستی مهریز نیز با اشاره به شعار معتاد مجرم نیست بلکه بیمار است، گفت: در شهرستان مهریز هیچ معتادی از خدمات درمانی استفاده نمی‌کند.
 
علیرضا علیزاده ادامه داد: تعداد افراد مراجعه کننده به کلینیک‌های مهریز ۴۱۰ و به کمپ‌های ترک اعتیاد ۲۵۸ نفر پذیرش شده‌اند که بالاتر از تعداد پیش بینی‌های این دو مرکز بوده است.
 
حسن زارعیان، رئیس فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان مهریز نیز اظهار داشت: در راستای مبارزه با مواد مخدر اجرای یک فیلم نامه و یک تئاتر با موضوع سرسره بازی و شش متر و نیم در سطح مهریز انجام می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..