میزان بارش‌های استان یزد از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۲۷ میلیمتر بوده است

مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه میزان بارش‌های استان یزد از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۲۷ میلیمتر بوده است گفت: خشکسالی از نظر هواشناسی رفع شده ولی اثرات ناشی از سال‌های گذشته کماکان حاکم بر یزد است.

به گزارش یزدی نیوزرضا برهانی با اشاره به اینکه میزان بارش‌های استان یزد از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۲۷ بوده است اظهار داشت: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۹ درصد و نسبت به میانگین دراز مدت مشابه ۳۶ درصد افزایش داشته است.

 
مدیرکل هواشناسی استان یزد عمده میزان بارش ۱۲۷ میلیمتر که ۵۵ میلیمتر است در فصل بهار و مابقی در فصل‌های زمستان و پاییز نازل شده است گفت: بیشترین بارش سال زراعی جاری به شهرستان تفت با حدود ۲۰۰ میلیمتر و کمترین میزان بارش نیز به شهرستان یزد با میزان ۶۴ میلیمتر متعلق داشته است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به الگوی مدل‌های پیش بینی فصلی دمای هوا در سه ماه آینده ۳ تا ۴ درجه سردتر از شرایط نرمال برآورد شده است و بارش‌های استان در دو یا سه ماه آینده در حد نرمال خواهد بود ولی چون استان یزد در ماه‌های خرداد به بعد بارندگی قابل توجهی نداشته، انتظار بارندگی زیادی را در این دوره نداریم.
 
برهانی با شاخصه‌های خشکسالی استان یزد اشاره کرد و افزود: اگر چه در سال آبی جاری از دیدگاه هواشناسی شرایط نرمال را داریم و خشکسالی رفع شده ولی اثرات انباشتی ناشی از خشکسالی‌هایی که در سال‌های گذشته رخ داده کماکان بر استان حاکم است و اگر بخواهیم این خشکسالی‌های مرتفع شود باید بارندگی بیشتری را داشته باشیم تا بتوانیم بگوییم که خشکسالی برطرف شده و با آن روبه‌رو نیستیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..