مدیرکل منابع طبیعی یزد خبر داد؛

اختصاص ۴۲ میلیارد تومان به طرح‌های آبی خاکی در یزد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، گفت: امسال 42 میلیارد تومان به طرح‌های آبی خاکی استان یزد اختصاص یافته است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا آخوندی» در جریان بازدید از روند عملیات لای روبی طرح‌های آبی خاکی بخش ندوشن شهرستان میبد از جمله بند پخش سیلاب نیوک، علویه و توسعه و رسوب برداری گوراب ندوشن،از بهره‌برداری چند طرح در روزهای آینده خبر داد.

 
وی افزود: طرح بند پخش سیلاب نیوک با حجم آبگیری پنج هزار مترمکعب ،به منظور تغذیه سفره‌های زیر‌زمینی و جلوگیری از روان آب و سیلاب‌هایی که منطقه را تهدید می‌کرد؛ با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان اعتبار از مهرماه آغاز و به زودی بهره‌برداری می‌شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در بازدید از بندخاکی علویه گفت: دو گورآب هم در ندوشن با حجم آبگیری سه هزار مترمکعب با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
 
آخوندی در ادامه از اختصاص ۴۲ میلیارد تومان اعتبار به طرح های آبی خاکی استان در سال جاری خبرداد و تصریح کرد: توزیع شهرستانی این اعتبارات در روزهای آینده به تفکیک طرح مشخص می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹ میلیارد میلیون تومان از صندوق توسعه در بخش آبخیزداری و آبخوان داری در استان اعتبار داشتیم که ۱۲ میلیارد تومان آن در بحث عملیات آبی خاکی استان هزینه شده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..