۷ کتاب هنری و ادبی در یزد رونمایی شد

رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های هنری صورت گرفته در یزد گفت: هفت کتاب هنری و ادبی در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدصادق کوچک زاده در دیدار با استاندار یزد با ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد در سال ۹۷ و هفته هنر انقلاب اسلامی در امسال اظهار داشت: در دیدار رمضانیه شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر معظم انقلاب که به نوعی مهمترین شب شعر سالانه ادبی کشور محسوب می‌شود، پنج شاعر از استان یزد حضور داشتند و حجت‌الاسلام پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد نیز شعر طنزی را در آن جلسه قرائت کرد.

 
وی افزود: با افتتاح دفتر طنز، برگزاری جشنواره طنز مکتوب و راه‌اندازی محافل ماهانه طنز «قندشکن» از بهمن ۱۳۹۵ و همچنین برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، امروز استان یزد به عنوان یکی از پایگاه‌های فعال طنز مکتوب کشور شناخته می‌شود.
 
وی کشف، پرورش و معرفی استعدادهای هنری و ادبی را از جمله اهداف این نهاد دانست و ادامه داد: سعی می‌کنیم هر سال یک رمان نویس جوان و خلاق به جامعه ادبی استان و کشور معرفی و اثر او را چاپ و منتشر کنیم.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، دو رمان توسط نویسندگان جوان و نوظهور استان توسط این مرکز تولید و یکی از این آثار با نام «برنامه‌نویس» منتشر شد از انتشار رمان دوم در سال جاری با عنوان «واو» به نویسندگی اسماعیل واقفی خبر داد.
 
رئیس حوزه هنری استان انتشار نمایشنامه‌های فاخر و قوی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی از ۷ کتاب در زمینه‌های مختلف از جمله کتاب نمایشنامه «کاکوتی» با موضوع دفاع مقدس رونمایی و نمایش آن نیز اجرا و تحلیل شد.
 
کوچک‌زاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تولید و انتشار کتاب‌های مرجع و پژوهشی در خصوص انقلاب اسلامی در استان همچون «دهم فروردین»، «گزیده افتخار» و «روزشمار انقلاب اسلامی در یزد» اظهار کرد: در حال حاضر ۸ اثر از جمله کتاب خاطرات و مبارزات آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد آماده چاپ است.
 
وی برگزاری ۵ محفل «خاطره پایداری»، برگزاری ۶ محفل طنز «قندشکن»، تولید و اجرای ۵ اثر نمایشی، تولید ۷ فیلم‌ داستانی، مستند و برنامه تلویزیونی، برگزاری ۱۳۰ جلسه تخصصی آموزش هنر، خلق بیش از ۷۰ اثر هنری در بخش تجسمی و برگزاری ۵۲ نشست‌ تخصصی اکران و تحلیل فیلم‌ را از مهمترین برنامه‌های این نهاد در سال ۹۷ برشمرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..