مدیرکل میراث فرهنگی یزد خبر داد؛

برگزاری ۲۰ جشنواره فرهنگی و گردشگری در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و گرشگری تدوین شده در این اداره کل، ‌گفت:‌ تابستان امسال استان یزد میزبان ۲۰ جشنواره فرهنگی و گردشگری است

به گزارش یزدی نیوز،«سیدمصطفی فاطمی» با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و هنری در سطح استان اظهار کرد: اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی و آیینی مختلف در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری یزد است.

 
وی با بیان این‌که برنامه‌های تدوین شده از نیمه خردادماه امسال آغاز و تا نیمه شهریور ماه ادامه دارند، افزود: رشد گردشگری داخلی استان از جمله مهمترین اهداف تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و گردشگری در یزد است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:‌ جشنواره‌ «گل انار» در شهرستان تفت، «زردآلو فراغه» در شهرستان ابرکوه،«پارچه و دست بافت‌های سنتی فجر» در یزد و رویدادهای مشترک فرهنگی ایران و مجارستان از جمله برنامه‌هایی است که در خردادماه برگزار می‌شوند.
 
فاطمی برگزاری جشنواره «محصولات لبنی» در ندوشن و جشنواره‌های «نصرآباد بهشت میوه‌ها»،«پایتخت کتاب»،«موسیقی کویرنشینان»،«جشن ثبت جهانی» و «گونه‌های نادر جانوری» در شهرستان‌های یزد، تفت و مهریز در تیر ماه امسال برگزار می‌شود.
 
این مسئول در پایان برگزاری ویژه برنامه شب‌های مهریز، کبوتر و پرندگان زینتی اردکان، باز بافت و هفته گردشگری میبد و جشنواره  آلبالو طزرجان از دیگر برنامه های فرهنگی و گردشگری یزد است که هر کدام به میزبانی شهرستان‌های یزد، تفت، میبد، اردکان و مهریز انجام می‌شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..