مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

دو دفتر تسهیلگری در شهرستان میبد راه اندازی می شود

"فخرالسادات خامسی هامانه" از احداث دو دفتر تسهیلگری و توسعهٔ محلی در مناطق حاشیه نشین شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدر کارگروه ارتقای اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان میبد در خصوص مناطق حاشیه نشین این شهرستان هم اندیشی شد.

"فخرالسادات خامسی هامانه" به پنج آسیب اجتماعی مدنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فساد و فحشا و نقاط حاد و بحرانی از اولویت های نظام برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: تمام سه قوه و زیرمجموعه های آنها از سوی رهبر فرزانه انقلاب مؤظف شده اند که این اولویت ها را در دستورکار قرار دهند.
به گفته خامسی در همین راستا، در ذیل آسیب حاشیه نشینی کارگروهی تحت عنوان بازآفرینی شهری تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در اهمیت بخش حاشیه نشینی بیان کرد: ایجاد مناطق محروم در حاشیه شهرها عامل بروز آسیب های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و سرایت این آسیب ها به داخل شهر است.
وی تصریح کرد: کارگروه ارتقای اجتماعی فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار در استان ها به ریاست معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار و دبیری امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار می شود.
‌خامسی با اشاره به رتبه سوم یزد در بحث حاشیه نشینی، گفت: خوشبختانه استان در سال ۹۷ سیر صعودی در جذب بوجه های مرتبط با حاشیه نشینی داشته است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مدیریت برنامه های فرهنگی اجتماعی در محلات حاشیه نشین به ویژه مناطق بالا و پایین شهر میبد را یکی از اقدامات در دست انجام برای ارتقای وضعیت حاشیه نشینی در استان دانست.
وی به ضرورت ایجاد دغدغه بین مسئولان دستگاه ها برای انجام فعالیت های هدفمند در راستای ارتقای وضعیت مناطق حاشیه نشین و کاهش آسیب های اجتماعی پرداخت.
خامسی همچنین گفت: ایجاد دفاتر تسهیلگری در شهرستان میبد در دستورکار است که در این دفاتر شش متخصص در حوزه های شهرسازی، حقوق، بهداشت، مددکاری اجتماعی و روان شناسی با هدف کنترل و کاهش آسیب های محله و ارتقای وضعیت فرهنگی اجتماعی محله مستقر خواهند شد.
به گفته وی، چشم انداز نهایی احداث دفاتر تسهیل گری، توانمندسازی مردم محلی است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: انتظار برنامه هایی فوق العاده که فراتر از برنامه های فرهنگی اجتماعی باشند با رویکرد توانمندسازی اجتماعی فرهنگی مردم مناطق حاشیه نشین را داریم.
خامسی در پایان سخنانش بر هم افزایی بین بخش مردمی و سازمان های دولتی در راستای ارتقای وضعیت اجتماعی فرهنگی محلات حاشیه نشین تأکید کرد.
فرماندار میبد نیز در این نشست با اشاره به این موضوع که شهرستان میبد دومین شهر حاشیه نشین استان است، گفت: تأکید شهرستان بر تدوین و ارائه طرح های فوق العاده با محوریت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.
 "حسین فلاح" بیان کرد: اگر در زمینه های اجتماعی و فرهنگی آگاه سازی و فرهنگسازی شود، بسیاری از اتفاقات ناگوار رخ نخواهد داد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..