عضو هیات علمی دانشگاه یزد

ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی در دانشگاه یزد

دکتر پیغمبری بر حذف استفاده از ظروف پلاستیکی در دانشگاه یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز عضو هیات علمی دانشگاه آزاد یزد گفت: متاسفانه هر ایرانی سه و نیم برابر مردم دیگر کشورها پلاستیک و ظروف یک بار مصرف استفاده میکنند

خانم دکتر پیغمبری افزود: از سوی دیگر تجزیه ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف نیز بیش از ۲۰۰ سال طول میکشد و  این مواد قبل از تجزیه مانع نفوذ آب به زمین می شوند.
 وی اظهار داشت: بخشی از سونامی سرطانی که در دنیا شاهد آن هستیم ناشی از همین افزایش مصرف پلاستیک است.
پیغمبری  گقت:  با دستور وزیر آموزش عالی استفاده از این ظروف در دانشگاهها ممنوع شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه یزد هم  گفت:  از ابتدای مهر ماه امسال بسته  لیوان و قاشق و چنگال مورد نیاز مورد نیاز دانشجویان  به آنان داده خواهد شد تا از ظروف یک بار مصرف استفاده نکنند.
صادقیان شاهی افزود: بجز این از حالا استفاده از ظروف یک بار مصرف در سلف سرویس و خوابگاههای دانشجویی نیز محدود شده و به جای آن از ظروف یک بار مصرف با پایه گیاهی استفاده میشود
وی اظهار داشت: علاوه بر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی که پیشقدم ممنوعیت آن شده اند از دو سال قبل در دستور دبیر خانه سبک زندگی استان هم بوده است.
مسئول دبیر خانه سبک زندگی استان یزد هم گفت: تاکنون دوهمایش با موضوع سبک زندگی در استان داشته ایم که دستور کار اصلی آن ممنوعیت استفاده از ظروف یک بار مصرف بوده است.
دهقان گفت: دراین راستا اسفند ماه نیز سومین همایش سبک زندگی را با موضوع محدود کردن استفاده از ظروف یک بار مصرف برگزار خواهیم کرد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..