پرداخت ۱۰ میلیارد ریال برای حمایت از خانواده زندانیان یزد

دادستان عمومی و انقلاب یزد با بیان اینکه حمایت از خانواده زندانی، یک اقدام پیشگیرانه اثرگذار است، از پرداخت ۱۰ میلیارد ریال برای حمایت از خانواده زندانیان یزد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی اکبر شمس در نشست سالیانه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان استان یزد، اظهار داشت: جرم، زائیده و محصول جامعه‌ای است که ما به عنوان مسئول در آن در حال کار هستیم لذا باید با حس مسئولیت نسبت به این مسئله در میدان عمل باشیم.

 
وی تصریح کرد: بیش از ۲هزار نفر خانواده زندانی به طور معمول سرپرست و حامی خود را از دست داده‌اند که اگر این خانواده‌ها بدون حمایت بمانند همین مسئله می‌توانند زمینه‌ساز شکل گیری جرائم و آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.
 
این مقام قضایی، با اشاره به وجود ۸۰۰ خانواده تحت پوشش انجمن و گستره خدماتی که انجمن بر عهده گرفته است، عنوان کرد: این حجم از کار با هزینه‌های بسیار بالایی همراه است که باید برای ایجاد منابع درآمدی مستمر برای انجمن فکر اساسی صورت گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: خانواده مددجوی زندانی، به طور معمول تحت حمایت هیچ نهاد و سازمان دیگری قرار نمی‌گیرد که از این رو باید چتر حمایتی انجمن بتواند حداکثر نیاز‌های اولیه این خانواده‌ها را پوشش دهد.
 
 
شمس، شرایط انجام کار در دستگاه قضایی را بسیار سخت برشمرد و بیان داشت: دستگاه قضایی از یک سو باید به لحاظ جلوگیری از شیوع و تکرار جرائم کیفری با مجرمین برخورد سخت و قاطعانه داشته باشد و از طرف دیگر خانواده همین زندانی را با هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی تحت حمایت خود قرار دهد.
 
وی از حمایت‌های مادی و معنوی و رویکرد اشتغال‌زایی به عنوان برخی از حمایت‌های انجمن حمایت یاد کرد و گفت: در حال حاضر مباحث بهداشتی و درمانی خانواده مددجویان، مسائل آموزشی و فرهنگی آنان و همچنین کمک به کسب درامد‌های اولیه برای گذران زندگی از جمله برنامه‌هایی است که در انجمن در حال پیگیری و انجام است.
 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، گفت: انجمن حمایت از زندانیان یک تشکل غیر دولتی و غیر انتفاعی است و باید در مسیر تحقق اهداف متعالی خود مورد حمایت خیِّرین و متنفذین قرار گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..