انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم‌‌بهره اشتغال پایدار روستایی در یزد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از انتشار اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم‌‌بهره اشتغال پایدار روستایی عشایری در وب سایت این اداره کل خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز «محمدحسین ریاحی» در جمع خبرنگاران در این مورد تصریح کرد: با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید به شفافیت هر چه بیشتر و بنا  به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تاکیدات استاندار محترم یزد، اسامی دریافت‌کنندگان تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی به تفکیک اشتغال مورد تعهد و دستگاه اجرایی تایید کننده در وب سایت اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان و همچنین وب سایت وازرت تعاون منتشر شده است.

 
وی افزود: علاقه‌مندان به دسترسی به این اطلاعات می‌توانند برای مشاهده اسامی به وب سایت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان یا لینک http://l1l.ir/5ol4 مراجعه کنند.
 
ریاحی خاطرنشان کرد: داده های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به صورت ماهانه به روزرسانی می‌شود.
 
وی تاکید کرد: در صورت وجود انحراف، سیستم بانکی براساس شیوه‌نامه نحوه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات اقدام لازم را می‌بایست عملیاتی کند.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در استان یزد تاکنون یک‌هزار و ۱۱۱ نفر از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهره‌مند شده‌اند و جمع مبلغ تسهیلات پرداختی به طرح‌های اولویت‌دار ۱۴۷۷ میلیارد ریال است.
 
وی افزود: از این میزان ۱۳۸ طرح آنها در بخش صنعت، ۸۸۶ طرح در بخش کشاورزی و ۸۷ طرح در بخش خدمات بوده و همچنین ۶۴ درصد تسهیلات به طرح‌های جدید، ۳۵ در صد به طرح‌های توسعه‌ای و یک درصد به طرح‌های متقاضی سرمایه در گردش تعلق گرفته؛ که بیانگر این است که بیشترین متقاضی تسهیلات روستایی در استان در بخش کشاورزی و مربوط به طرح‌های جدید بوده است.
 
ریاحی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به رسته‌های پرورش دام سبک و سنگین با ۴۵ درصد و محصولات گلخانه‌ای با ۲۳ درصد در بخش صنعت مربوط به رسته ساخت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با ۳۵ درصد و در بخش خدمات مربوط به رسته‌های بوم‌گردی با ۴۳ درصد و گردشگری و طبیعت‌گردی با ۳۰ درصد بوده است.
 
وی گفت: طرح های دستگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید دستگاه اجرایی استان به کارگروه حمایتی کشور ارسال شده و پس از تایید  به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند که تاکنون تعداد طرح های پرداخت شده توسط بانک های در بخش طرح های حمایتی تعداد ۳۵۶ طرح بوده است.
 
وی بیشترین مبلغ تسهیلات پرداختی به طرح‌های حمایتی را مربوط به بخش کشاورزی با ۹۴ درصد خواند و ادامه داد: در این بخش، بیشترین میزان تسهیلات مربوط به رسته پرورش دام سبک و سنگین با ۷۵ درصد تسهیلات بوده است.
 
این مسئول در پایان نیز اظهار کرد: در جهت راستی‌آزمایی از طرح‌ها علاوه بر نظارت استانی، ۳۰ کمیته نظارت شهرستانی تشکیل و از طرح‌ها بازدید بعمل آورده و در صورت مشاهده انحراف از طرح، مراتب جهت برخورد قانونی و دین به حال کردن تسهیلات پس از تصویب ستاد نظارت به بانک های عامل اعلام می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..