نا ایمن بودن بازار یزد و تعلل مسئولان

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد : اجرایی نشدن برخی از تعهدات همچنان موجب نا ایمن بودن بازارهای سنتی یزد است.

به گزارش یزدی نیوزهادی نسب با اشاره به اینکه مشکل اصلی بازارهای سنتی یزد سیم کشی های برق است افزود: مسئولان آتش نشانی پس از بارها بازدید و بررسی عوامل حادثه ساز ،طرح هایی را در این خصوص ارائه کرده اند و در مدیریت بحران هم نشست های  متعددی تشکیل شده است.

وی افزود: مقرر شد اداره برق سیم کشی های برق بازار را تا درب مغازه ها اصلاح کند که متاسفانه علیرغم تذکرات داده شده هنوز اجرایی نشده است.
 
 وی گفت: همچنین می بایست با همکاری کاسبان و میراث فرهنگی وسایل اشتعال زا دراین بازار هرچه زودتر جمع آوری شود که این مورد هم اجرایی نشده است.
 
مدیر کل مدیریت بحران استان  با اشاره به اینکه قرار است شرکت گاز استان لوله ها وانشعبات گاز بازار را بررسی کند گفت : امیدواریم هرچه زودتر این فعالیت ها محقق شود تا شاهد اتفاقات ناگواری درصورت بروز حوادث نباشیم.
 
بازار سنتی  یزد که انشعابات آن از دل بافت جهانی یزد می‌گذرد، در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای ضمن تهدید هویت تاریخی بافت جهانی شهر ، جان کسبه و مردم و چه بسا گردشگران را نیز تهدید خواهد کرد لذا باید قبل از این که سرانجامی مشابه بازار تبریز دچار شود، برای ایمنی آن چاره‌ای از سوی مسئولان اندیشیده شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..